سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۱/۰۶

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

بازگشايي پل شهرک دانش به خاطر آبگرفتگي همچنان ادامه دارد

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در پي بارش باران در دو روز گذشته و مسدود بودن لوله هاي عرضي مسير رودخانه ديچاي ، پل شهرک دانش دچار آبگرفتگي شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: با ورود سامانه بارشي به استان از دو روز گذشته در سطح شهرقزوين شاهد بارش باران و آبگرفتگي در برخي معابر شهر بوديم که با اقدام بموقع و آني واحدهاي  اجرايي سازمان حل شد.

منتظري با اشاره به بارش شديد باران طي دو روز گذشته که منجر به سر ريز شدن سيلاب از رودخانه ديچاي به سمت پل شهرک دانش و ناصر آباد و مسدود شدن آن شد، اظهار کرد:بيست نقطه از شهر دچار مشکلات عمراني و زير ساختي است که در زمان بارش دچار آبگرفتگي مي‌شوند.

وي افزود: اين نقاط  به طور کتبي به سازمان‌ها و نهادهاي مربوطه و مديريت بحران استان  اعلام شده تا رسيدگي به اين مشکلات در دستور کارشان قرار بگيرد. يکي از اين محل ها رودخانه ديچاي و پل ناصر آباد است که در حوزه خدمات شهري شهرداري نيست و بايد از طريق اداره راه و شهرسازي شهرستان و شهرداري منطقه يک نقص عمراني حل شود.

وي اضافه کرد: اگر چه محدوده رودخانه ديچاي و پل ناصر آباد جرء محدوده خدماتي شهرداري نيست ولي جهت رفاه حال ساکنان محدوده و تسريع در امر بازگشايي مسير تردد، بلا فاصله بعد از اعلام آبگرفتگي و مسدود شدن پل ناصر آباد و شهرک دانش بدليل سرريز شدن رودخانه ديچاي عوامل اجرايي سازمان مديريت پسماند و آتش نشاني شهرداري قزوين با ادوات و تجهيزات لازم در محل حاضر و مسير رودخانه را بازگشايي کردند ولي عمليات بازگشايي زير گذر ناصر آباد و شهرک دانش همچنان ادامه دارد و تا ساعات آينده مسير جهت تردد بازگشايي خواهد شد.

وي افزود: با توجه به پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در خصوص احتمال بارش باران طي روزهاي آينده، مجموعه کارکنان سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين براي مقابله با هرگونه حادثه احتمالي در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

وي اضافه کرد: در دو روز گذشته همزمان با بارش باران نيروهاي خدماتي سازمان در قالب گشت‌هاي مستمر به تمامي خيابان‌ها و معابر سطح شهر سرکشي و مشکلات به وجود آمده را گزارش و در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدامات لازم ‌را صورت داده و 35 مورد مشکل آبگرفتگي را حل کردند.

وي يادآور شد: عمده دليل انسداد مسيرهاي هدايت آب‌هاي سطحي در زمان بارش هاي شديد عدم  شيب مناسب و عدم کشش انهار در بخشي از سيستم هدايت آبهاي سطحي در سطح شهر است.

منتظري بابيان اينکه 8 اکيپ خدماتي جهت خدمات رساني ورفع آب‌گرفتگي معابر هنگام بارش ها در سطح شهر قزوين به‌صورت آماده‌باش قراردارند، گفت: در دو روز گذشته روزانه  142 نفر نيروي خدمات شهري سازمان  در سطح شهر اقدام به رفع آبگرفتگي ها و بازگشايي معابر شهر کردند.

وي در ادامه خواستار مشارکت مردم در پاکيزگي شهر براي حفظ محيط‌زيست و تأمين بهداشت شهري شد و گفت: يکي ديگر از دلايل ايجاد آبگرفتگي در سطح شهر تجمع زباله‌هاي خشک و تر در معابر و انهار هدايت‌کننده آب‌هاي سطحي است  که متأسفانه بي توجهي و عدم رعايت برخي شهروندان وکسبه مسبب اصلي آن است.

وي با بيان اينکه در تمامي معابر شهر مخازن مکانيزه جمع آوري زباله و پسماند  قرار داده‌ شده، گفت: تمامي معابر سطح شهر به مخازن جمع آوري پسماند خشک و تر مجهز شده است  تا شهروندان بتوانند به سهولت پسماند خود را در اين مخازن تخليه کنند اميدواريم با مشارکت هرچه بيشتر شهروندان خصوصا  کسبه  شاهد آبگرفتگي معابر بدليل تخليه زباله در معابر و انهار نباشيم.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط