یکشنبه ۱۳۹۴/۰۹/۰۱

عرشيان، مديرعامل ترافيک شهرداري قزوين خبر داد؛

ترميم مسيرهاي دوچرخه محور فردوسي-بوعلي و بلوار معلم قزوين

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: ترميم مسيرهاي دوچرخه محور فردوسي- بوعلي و بلوار معلم پس از عمليات روکش آسفالت با هزينه اي حدود 30 ميليون تومان در دستورکار سازمان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، اسماعيل عرشيان افزود: مسيرهاي دوچرخه معابر مذکور از نوع درجه دو بوده و هم زمان با جريان ترافيک دوچرخه سواران مي توانند متناسب با تابلوها و علائم نصب شده هم سو با جريان ترافيک يا خلاف آن نسبت به استفاده از مسيرهاي دوچرخه اقدام کنند.

وي با بيان اينکه براساس آئين نامه مسيرهاي دوچرخه شامل سه نوع درجه يک، درجه دو و درجه سه است، عنوان کرد: مسير درجه يک مسيرهاي جداشده از جريان ترافيک با استتفاده از جدول يا ساير تجهيزات ترافيکي است.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين تصريح کرد: مسيرهاي درجه دو به مسيرهايي اطلاق مي شود که با استفاده از تجهيزات ترافيکي مانند خط کشي، استوانه و چشم گربه اي از جريان ترافيک تفکيک شده باشد.

عرشيان گفت:  مسيرهاي درجه سه نيز مسيرهايي است که هم سو با جريان ترافيک بوده و هيچ گونه اعمال محدوديتي در آن ها وجود ندارد که مسيرهاي دوچرخه سواري معابر هسته مرکزي شهرقزوين از اين نوع است.

وي خاطرنشان کرد: مجموع طول مسير دوچرخه در محور فردوسي- بوعلي  و بلوار معلم که ترميم مي شود، 4کيلومتر است.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين يادآور شد: از رانندگان و شهروندان محترم انتظار مي رود ضمن رعايت مقررات از پارک حاشيه‌اي در مسيرهاي دوچرخه خودداري کنند.

 

تصاویر مرتبط