شنبه ۱۳۹۴/۰۸/۲۳

ابراهيمي، مدير عامل آرامستان‌هاي شهرداري قزوين خبر داد؛

راه‌اندازي ايستگاه ويلچر در آرامستان بهشت فاطمه(س) قزوين

غلامرضا ابراهيمي، مديرعامل سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين گفت: معابري که منتهي به قطعه‌هاي عروجيان مي‌شود مناسب سازي شده و رفت و آمد براي افراد معلول بدون هيچ دغدغه‌اي صورت مي‌گيرد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين؛ غلامرضا ابراهيمي افزود: سازمان آرامستان‌هاي قزوين بنا بر رعايت اصول مناسب سازي و سهولت در رفت و آمد معلولان، جانبازان و همچنين افراد سالخورده تصميم به اصلاح بخش‌هايي از معابر و خيابان‌هاي آرامستان بهشت فاطمه(س) گرفت و بر اساس اين تصميم معابري که منتهي به قطعه هاي عروجيان مي‌شود مناسب‌سازي شده و رفت و آمد براي اين افراد بدون هيچ دغدغه‌اي صورت مي گيرد.

ابراهيمي افزود: اين سازمان براي افراد سالخورده‌اي که قادر به پياده روي نيستند ايستگاه ويلچر را راه اندازي کرده است که در ابتداي ورودي اين آرامستان واقع است و اين افراد مي توانند بنا به نياز از امکانات اين ايستگاه استفاده کنند.

وي اظهار کرد: اين طرح با مبلغي بالغ بر 53 ميليون ريال به صورت اماني و از محل درآمدهاي سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين اجرايي شده است.

ساخت سالن ترحيم

مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين بيان کرد: يکي از دغدغه خانواده هاي متوفي برگزاري مراسمات ترحيم و تهيه اياب و ذهاب مبني بر حضور بر سر مزار متوفي است. به همين منظور اين سازمان حسينيه اي را به مساحت 200 متر با هزينه اي بالغ بر 133 ميليون ريال براي برگزاري مراسمات ترحيم راه اندازي کرده است.

وي نزديکي محل برگزاري ترحيم به مزار متوفي را از مزاياي اين طرح عنوان کرده و افزود: اين طرح موجب مي شود مواردي همچون مشکل پارکينگ، تهيه اياب و ذهاب و هدر رفت زمان برطرف شود. همچنين اين طرح موجب حضور حداکثري شرکت کنندگان در مراسم ترحيم بر سر مزار متوفي مي شود که با قرائت فاتحه براي مرحوم، مزاياي اخروي را به همراه خواهد داشت.

روشنايي هاي آرامستان بهشت صدر مجهز به سيستم خورشيدي

ابراهيمي اظهار کرد: با توجه به اينکه آرامستان بهشت صدر يکي از آرامستان هاي قديمي شهر قزوين است و قبور در اين آرامستان بصورت نامنظم بوده و از نظم خاصي برخوردار نيست لذا امکان کابل کشي زميني به منظور تامين روشنايي اين مکان امکان پذير نبود. بنابراين با مطالعات صورت گرفته و برآورد هزينه و استفاده بهينه از انرژي تصميم برآن گرفته شد که از سيستم هاي خورشيدي براي تامين روشنايي آرامستان بهشت صدر استفاده کنيم.

وي ادامه داد: اکنون آرامستان بهشت صدر از 4 عدد نورافکن خورشيدي براي تامين روشنايي با هزينه اي بالغ بر 140 ميليون ريال مورد بهره برداري قرار گرفته است.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط