شنبه ۱۳۹۴/۰۸/۰۹

مادر شهيد فرماني:

فرزندم با شهادتش، نشان داد لياقت اسم حسين را دارد

جانشين فرمانده سپاه استان قزوين و مشاور امور ايثارگران شهرداري قزوين با خانواده شهيد حسين فرماني ديدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مادر شهيد فرماني گفت: حسين سرباز داوطلب بود با توجه به اينکه سن کمي داشت دوستان ديگرش مي‌گفتند تو نبايد جبهه بيايي، ولي وي مي‌گفت خون من رنگين‌تر از ديگران نيست.
وي با اظهار اينکه حسين 18 سال داشت ولي جثه‌اش بزرگ بود و ارشد سربازها در سردشت بود، افزود: بچه من فرشته بود به نامحرم نگاه نمي‌کرد.
اين مادر شهيد بيان کرد: وقتي دنيا آمد به عشق امام حسين(ع) اسمش را حسين گذاشتم، با شهادتش نشان داد لياقت اسم حسين را دارد.
مادرش درباره آگاهي قبل از شهادت فرزندش گفت: خوابي عجيب ديدم اينقدر برف آمده بود زمين سفيد بود من از بين برف‌ها تونل درست کردم تا به قله سر به فلک سردشت کشيده رسيدم، ديدم جلوي پاي پسرم را خون گرفته وحشت کردم از خواب پريدم. بعدا مشخص شد که خمپاره به پاي ايشان برخورد کرده و پايش قطع شده بود و بعد از دفن، پايش را آوردند و کنار پيکر شهيد دفن کردند.
عباس برزگر ابرهيمي جانشين فرمانده سپاه استان نيز در اين ديدار صميمي گفت: شهيدان برگزيده بودند و ان‌شاله با حضرت علي اکبر(ع) محشور شوند.
وي ادامه داد: شهدا براي شهادت از سوي خدا انتخاب شده‌اند و ويژگي‌هاي داشته‌اند شايد ما بخشي از ويژگي‌ها را نديده‌ايم و برخي‌ از اين ويژگي‌ها را از زبان همرزمانشان شنيده‌ايم.
جانشين فرمانده سپاه استان تصريح کرد: مردم شهدا را مي‌فهمند، شهدا مايه افتخار خانوادهايشان و جامعه‌اند.
وي بيان کرد: ديدار با خانواده شهدا وظيفه است با يادآوري رشادت شهدا بدانيم چه کار بايد انجام داد.
حسين فرماني، بيستم شهريور 1346 در روستاي قلات از توابع شهر تاکستان به دنيا آمد. پدرش فتح‌الله و مادرش رفعت نام دارد. تا پايان دوره راهنمايي درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. سوم آذر 1364 در پادگان کاني‌رش سردشت توسط نيروهاي عراقي بر اثر اصابت ترکش به شکم، سينه و دست، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي زادگاهش واقع است.
http://www.khatesorkh.ir/index.php?martyr_id=1337

 

تصاویر مرتبط