دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۷

قاسمی مدیر منطقه چهار شهرداری قزوین خبر داد:

انجام عملیات تخریب ۲۹ بنای ناایمن و فاقد پروانه ساختمانی در ناصرآباد

مدیر منطقه چهار شهرداری قزوین گفت: با اخذ دستور قضایی از دادستانی قزوین، ۲۹ بنای ناایمن و فاقد مجوز ساخت در ناحیه دانش تخریب و رفع خطر گردید.

به گزارش روابط عمومی منطقه چهار شهرداری قزوین؛ داریوش قاسمی با اعلام این خبر افزود: پیرو مطالبات مردمی، بازدید میدانی و تشکیل کارگروه با حضور طاهرخانی دادیار دادگستری قزوین و دبیر کارگروه ساختمان های ناایمن، در خصوص رفع خطر از بناهای حادثه‌ساز و فاقد پروانه در ناصرآباد که باعث ایجاد مشکلاتی از جمله معضلات اجتماعی برای شهروندان شده بود، در راستای مقررات قانونی متعاقب اخذ دستور از مقام محترم قضایی، شهرداری مبادرت به تخریب ۲۹ مورد از این بناها نمود.

 

وی اضافه کرد: از زمان ایجاد منطقه چهار یکی از اولویت ها ،موضوع ایمن سازی و رفع خطر از بناهای سطح شهر بوده که تاکنون شهرداری نسبت‌ به‌ تخریب ۵۰ مورد از این بناها اقدام قانونی انجام داده است.

 

قاسمی بیان کرد: مطابق ضوابط و مقررات شهرسازی به ویژه ماده صد قانون شهرداری ها و تبصره های ذیل آن، شهرداری مکلف است از هرگونه عملیات ساختمانی و ساخت و سازهای فاقد مجوز و مخالف مندرجات پروانه ساختمان به منظور پیشگیری از وقوع حوادث غیرقابل جبران جلوگیری نماید.

 

وی در خاتمه گفت: متقاضیان قبل از هرگونه اقدام به ساخت وساز، موظف به اخذ مجوز پروانه ساختمانی از شهرداری ها می باشند، در غیر این صورت متعاقبا شهرداری اقدامات قانونی را در پیش خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط