10/1/2015

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

انهار خيابان امام (ره ) ،مولوي و منتظري قديم طعمه گذاري شدند

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: در ادامه اجراي طرح مقابله با حيوانات ناقل بويژه موشهاي شهري و جلوگيري از انتشار آلودگي در سطح شهر توسط اين دسته از حيوانات، انهار خيابانهاي امام (ره)،مولوي و منتظري جديد هم طعمه گذاري شدند.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ مجتبي منتظري با اشاره به اين نکته که بايد در زمينه حفظ بهداشت شهري شهروندان نيز تلاش هاي لازم را صورت دهند گفت: بايد در زمينه جلوگيري از انتشار حيواناتي نظير موش اقدامات لازم از سوي مردم و اصناف مختلف انجام گيرد به طوري که هرچه شهروندان و به ويژه اصناف در رعايت اصول بهداشتي دقت کنند و زباله هاي خود را راس ساعت 9 شب در مخازن زباله بريزند جمعيت موش ها به شدت کاهش مي يابد.
اين مسئول در ادامه اظهار کرد: در راستاي اجراي طرح مقابله با موش ها و جانوران موذي ،از ابتداي مهرماه سال جاري محورهاي خيام و طالقاني طعمه‌گذاري شدند. با توجه به درخواست هاي مکرر شهروندان و کسبه خيابانهاي امام خميني(ره) ،مولوي و منتظري جديد ،مکان هاي لانه گذاري موش ها در معابر، جوي ها و کانال هاي اين خيابانها شناسايي و طعمه گذاري شدند بنابراين عموم شهروندان تقاضا داريم به مسائل ايمني و هشدار هايي که در اين خصوص در معابر نصب شد است دقت داشته باشند.
منتظري يکي از راهکارهاي مهم مهار موش‌هاي شهر را مشارکت وهمکاري شهروندان دانست و افزود: در صورتي‌که مردم همکاري کرده و در نهرها زباله نريزند موش‌ها نيز رشد نمي‌کنند؛ چرا که هر جا زباله زياد باشد موش نيز زياد است.
وي در پايان ضمن تقدير از همکاري شهروندان با نيروهاي خدماتي سازمان تصريح کرد: در جهت جلوگيري از انتشار و شيوع بيماري هاي ناشي از موش ها و جانوران موذي، مکان هاي طعمه گذاري شده بصورت روزانه بازرسي و لاشه هاي معدوم شده جمع آوري و امحاء مي شونداز شهروندان گرامي نيز تقاضا مي شود در اين ايام در سطح خيابانها و معابر مراقب کودکان خود بوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک حتما به سازمان مديريت پسماند اعلام کنند .

 

related images