چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۰۸

روزبه، استاندار قزوين:

با مديريت حوادث، تلفات كاهش مي‌يابد

روزبه، استاندار قزوين گفت: بايد ضابطه‌مندي را در نظام شهروندي وارد كنيم تا حوادث كاهش يابد.

  مرتضي روزبه استاندار قزوين در آئين صبحگاه مشترك سازمان آتش‌نشاني و دستگاه‌هاي امدادي که به مناسبت 7 مهرماه در روز ملي آتش‌نشاني و ايمني و  با حضور استاندار، نصرتي شهردار و جمعي از مديران استاني برگزار شد، شغل آتش‌نشاني را شغل پرمخاطره اعلام كرد و گفت: ما به دنبال بالا بردن كيفيت زندگي براي شهروندان هستيم تا در آسايش و آرامش زندگي كنند.
وي به دليل پيشگيري در كاهش وقوع حوادث اشاره كرد و افزود: بايد به گونه‌اي حوادث را مديريت كنيم كه حوادث تلفات كمتري داشته باشد.
استاندار قزوين خاطرنشان كرد: براي بالا بردن نظم كيفيت زندگي سه نهاد، امنيتي، پدافند غيرعامل و مديريت بحران بايد هماهنگ باشند تا كيفيت زندگي مردم افزايش يابد.
استاندار قزوين بر مشاركت مردم در كاهش حوادث تاكيد كرد و گفت: بايد ضابطه‌مندي را در نظام شهروندي وارد كنيم تا شاهد كاهش حوادث باشيم.
اين مقام مسئول در ادامه با انتقاد از لحظه‌اي عمل كردن در اتفاقات و حوادث بيان كرد: چرا تمام هم و غم خود را گذاشتيم تا حادثه‌اي اتفاق بيفتد و بعد به فكر ملي باشيم. بايد قدم‌هاي اساسي را برداريم و در امر پيشگيري بيشتر تلاش كنيم.

روزبه افزود:پيگيري آموزش و مشارکت افراد جامعه در اين راستا بايد بطور مستمر باشد، بايد بتوانيم با ارائه اين آموزش‌ها ضابطه‌مندي را در نظام فرهنگ شهري بکار ببريم.
روزبه در پايان تاکيد کرد: بالابردن فرهنگ اجتماعي و سطح فرهنگ خانواده از طريق آموزش خانواده‌ها و شهروندان ميسر است و براي تحقق اين امر مشارکت همه جانبه از سوي شهروندان نياز است.

 

تصاویر مرتبط