سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۷/۰۷

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

طرح لايروبي و پاکسازي جوي ها و انهار سطح شهر قزوين آغاز شد

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت:با توجه به آغاز فصل پاييز و به منظور جلوگيري ازبروز آب گرفتگي خيابان ها و معابر شهري در بارش هاي پاييزه ، اجراي طرح ضربتي لايروبي و پاکسازي کانال‌ها و جوي‌هاي سطح شهرازاول مهر ماه در دستور کار

 

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري فعاليت مذکور را در راستاي جلب رضايتمندي شهروندي برشمرد و افزود: پاکسازي انهار و کانال ها از ضايعات و لايروبي آنها به منظور پيشگيري ازآبگرفتگي در مواقع بارندگي و جلوگيري ازبروز حوادث وايجاد بحران در سطح شهر از جمله اهداف اين عمليات است.
وي در ادامه اظهار کرد: لايروبي و پاکسازي مسيل ها، کانال ها، حوضچه هاي آرامش، دريچه هاي زباله گير، لايروبي و پاکسازي جوي ها و انهار سر پوشيده و روباز از فعاليت هاي ايستگاه هاي ششگانه خدمات شهري سازمان در اين طرح است.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه تصريح کرد: در زمان اجراي اين طرح اکثر جوي ها و کانالهاي آب سطحي در محدوده ايستگاه هاي 5 و 6 (بخش شمالي شهر) ، مملو از نخاله هاي ساختماني و خاک هاي باقيمانده از ساخت و سازها بود که توسط عوامل اجرايي سازمان بازگشايي و پاکسازي شد.
وي اضافه کرد :مشارکت شهروندان در عدم تخليه زباله و نخاله هاي ساختماني در انهار و مسيل هاي آب از بروز آب گرفتگي به ويژه در فصل بارندگي بسيار مفيد و موثر است چرا که تخليه نخاله و پسماند ساختماني در انهار موجب مسدود شدن مسير هدايت آب باران و نهايتا انتقال آن به سوي واحدهاي مسکوني و تجاري خواهد شد.
منتظري تصريح کرد: يکي از مشکلاتي که در زمان بارندگي براي شهروندان پيش مي آيد، آب گرفتگي معابر و خيابان هاي شهر بعلت طراحي و شيب نامناسب جوي ها به سمت کانالهاي خروجي آب و هم چنين انباشته شدن زباله، نخاله هاي ساختماني و خاک است.
وي در ادامه خاطرنشان کرد:لايروبي در برخي از نقاط با روش مکانيکي توسط ماشين آلات  مکانيزه و در برخي از نقاط به صورت سنتي و دستي انجام مي شود.
اين مسئول اظهار کرد:با توجه به اين که هزينه هاي خدمات شهري از محل عوارضي است که از شهروندان دريافت مي شود،بنابراين همکاري با سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين از طريق نريختن زباله در داخل نهرها و جوي ها به خصوص توسط واحد هاي تجاري پر زباله مانند صنف ميوه و تره بار منجر به کاهش هزينه هادر اين زمينه خواهد شد.

منتظري در پايان ضمن اشاره به اينکه  با برنامه ريزي به عمل آمده اين طرح طي هفته هاي جاري در تمامي محلات، معابر و خيابان‌هاي سطح شهر به مرحله اجرا در خواهد آمد از تمامي شهروندان خواست جهت ياري رساندن به عوامل سازمان در بحث نظافت شهر از ريختن زباله و نخاله هاي ساختماني در جوي ها و کانالهاي آب خودداري کنند تا در مواقع بارندگي دچار آبگرفتگي در معابر نباشيم.

 

تصاویر مرتبط