9/26/2015

به همت شهرداري قزوين؛

اولين مدرسه آموزش علمي محيط زيست کشور در قزوين افتتاح شد

آئين افتتاح اولين مدرسه آموزش علمي محيط زيست کشور با حضور محمدي، نماينده مردم قزوين در مجلس، نصرتي شهردار و جمعي از مسئولان و اعضاي شوراي شهر قزوين در سالن آمفي تئاتر دهکده طبيعت بوستان ملي باراجين قزوين برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ نادر رضا نوري، مدير پروژه دهکده طبيعت بوستان ملي باراجين در اين مراسم گفت: زندگي انسان در گذشته به صورت ارگانيک بود، بنابراين کمتر بيماري بروز مي کرد که علت اصلي آن دوري از طبيعت و محيط زيست بود.
نادر رضا نوري افزود: گرم شدن هوا، افزايش ريزگردها به دليل دور شدن از طبيعت و برهم زدن چرخه طبيعت است، از بين رفتن باغات بادام نتيجه حذف جغدها از چرخه طبيعت هستيم.
وي تصريح کرد: با راه‌اندازي مدرسه علمي محيط زيست که در کشور براي اولين بار تاسيس مي‌شود، مردم را در سنين کودکي با شگفتي‌هاي خلقت آشنا مي‌کنيم، کودکان دو ساله تا افراد عادي تا سن 90 سال مي‌توانند در اين مدرسه حضور يافته و با شگفتي هاي طبيعت و مسائل زيست محيطي آشنا شوند.
مدير مجموعه دهکده طبيعت اظهار کرد: بر اساس برنامه پيش بيني شده قادريم امسال 50 هزار دانش آموز را با مسائل زيست محيطي آشنا کنيم، شهرداري قزوين براي احداث و توسعه مجموعه کمک شاياني کرده است، اميدواريم آموزش و پرورش استان قزوين در اين زمينه همکاري مناسبي با اين مجموعه داشته باشد.
مدير پروژه دهکده طبيعت بوستان باراجين تصريح کرد: 700 حيوان در دهکده طبيعت وجود دارد و درصدد احداث پارک شير هستيم تا مردم با ماشين از ميان شيرها عبور کنند، همچنين به دنبال تبديل بوستان ملي باراجين به يک پارک منطقه اي هستيم که فقط در سايه همدلي و مشارکت مردم و مسئولان ذي ربط محقق مي شود.
نوري افزود: بوستان  ملي باراجين يکي از پارک‌هاي ملي و بين المللي است که در خاورميانه بي نظير مي‌باشد، شهرداري قزوين براي اختصاص بودجه ملي به اين منطقه گردشگري تلاش فراواني کرده است که اميدواريم با با تامين اعتبارات لازم زمينه توسعه اين مجموعه ارزشمند با سرعت بيشتري فراهم شود.
پايان پيام
 

 

related images