چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۰۱

روزبه، استاندار قزوين:

شهرداري قزوين در اصلاح رفتارهاي ترافيکي پيشتاز باشد

مرتضي روزبه، استاندار قزوين گفت: داشتن برنامه آموزشي و تاثيرگذار براي حذف رفتارهاي غلط ترافيکي در اولويت برنامه‌هاي شهرداري قزوين باشد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ روزبه در آئين بهره‌برداري از ارتقاء سيستم نظارت تصويري مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين، افزايش 10کيلومتر فيبرنوري و 10تقاطع شهر به نظارت تصويري که با حضور اعضاي شوراي شهر، شهردار و ساير مسوولان استاني و شهري برگزار شد، افزود: بايد پروژه‌اي براي تغير رفتار شهروندان تعريف شود، به گونهاي که در يک برنامه‌ريزي به طور مثال با آموزش هر شهروند در زمينه ترافيک و پياده‌روي در 5 سال آينده چند رفتار غلط ترافيکي از سوي شهروندان حذف شود.
وي با اشاره به افزايش خودروها و در پي آن مشکلات حمل و نقل گفت: بايد به سمت روش‌هاي هوشمند براي کنترل ترافيک حرکت کنيم و همچنين در کنار آن بايد به موضوعات آموزشي توجه شود.
روزبه با بيان اينکه بايد يک مديريت بين انسان و ماشين وجود داشته باشد و انسان در برنامهريزي‌ها بايد در اولويت قرار گيرد، گفت: تغيير رويکرد و تحول اساسي براي تغيير رفتارهاي ترافيکي سخت است اما بايد عملياتي شود.
اين مقام مسول گفت: پيشنهاد مي‌شود يکي از فرهنگ‌سراها تبديل به فرهنگ‌سراي ترافيک شود تا يک مکان مخصوص براي آموزش شهروندان وجود داشته باشد.
وي تصريح کرد: اميدواريم شهرداري قزوين در تغيير و اصلاح رفتارهاي غلط ترافيکي شهروندان پيشتاز و الگوي براي ساير شهرها باشد.
استاندار قزوين گفت: استفاده از سيستم‌هاي هوشمند براي مديريت ترافيک شهر بسيار ضروري است و بايد فعاليت در اين راستا مستمر ادامه پيدا کند.
روزبه گفت: همه به اين نتيجه رسيدند که علاوه بر اقدامات سخت‌افزاري براي حل مشکلات حمل و نقل بايد اقدامات نرم افزاري در اولويت قرار گيرد.
وي در ادامه با تقدير از زحمات رئيس سابق شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: در مديريت آقاي ظاهري رئيس سابق شوراي اسلامي شهر قزوين شاهد مديريتي بوديم که در آن اخلاق‌مداري، آرامش و سعي و تلاش مستمر و شبانه‌روزي در اولويت بود و اينگونه مديريت بايد الگوي براي همه مديران باشد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط