چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۱۸

به منظور انتقال تجربه صورت گرفت؛

بازديد مديران و کارشناسان سازمان پسماند قزوين از تبريز

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: مدير اجرايي،فني، برنامه‌ريزي به همراه تعدادي از مسئولان و کارشناسان سازمان مديريت پسماند از سازمان مديريت پسماند تيريز بازديد کردند.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ منتظري افزود: مدير اجرايي و مدير فني و برنامه‌ريزي سازمان مديريت پسماند به همراه تعدادي از مسئولان و کارشناسان اين سازمان از سازمان مديريت پسماند شهرداري تبريز بازديد کردند و با فرآيندهاي جاري اين مرکز آشنا و از توضيحات کارشناسان آن بهره‌مند شدند.
وي افزود: در اين برنامه بازديد 3 روزه، ضمن بحث و مذاکره درباره فعاليت‌هاي جاري اين سازمان، از مراحل اجرايي فعاليت‌هايي چون آموزش شهروندي،کاهش توليد زباله ،بازيافت،جمع آوري و رفت و روب و دفع نهايي پسماند در شهر تبريز بازديد به عمل آمد.
منتظري در ادامه اين برنامه بازديد خاطر نشان کرد: در شهر تبريز با جمعيت حدود يک ميليون و پانصد هزار نفر روزانه 950 تن زباله توليد مي‌شود که سرانه حدود 630 گرم به ازاي هر نفر مي‌باشد.
وي در ادامه به نحوه اجراي طرح تفکيک از مبداء در  شهر تبريز اشاره و خاطر نشان کرد: اين طرح با سه روش تفکيک در منزل و تحويل به خودروهاي جمع‌آوري و همچنين غرفه‎هاي بازيافت و مخازن خشک در تبريز پشتيباني مي‎شود.
منتظري تصريح کرد: جهت اجراي موفق اين طرح در تبريز علاوه بر شهروندان ديگر نهادها تعامل بسيار خوب و مطلوبي با سازمان مديريت پسماند اين شهر دارند.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه ياداور شد: زباله توليدي در اين شهر بعد از جمع آوري از مخازن به محل دفن زباله انتقال داده مي‌شود و شيرابه توليدي توسط فرايند نانو فيلتراسيون و اولترا فيلتراسيون تصفيه مي‌شود.
در انتهاي اين برنامه بازديد مسائل مختلف در حوزه مديريت بر پسماندها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تجربيات سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين نيز جهت اجراي موفق برخي از طرح ها تشريح شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط