پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۸

مدیرمرکز فوریت‌های اجرایی شهر شهرداری قزوین:

پاسخ مرجع رسیدگی به شهروند، پیامک می‌شود

به گفته مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی شهر، با هدف پاسخگویی شفاف، و بروز رسانی سامانه 137 شهروندان از روند انجام درخواست خود آگاه می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی مرکز فوریت‌های اجرایی شهر 137؛ مهدی کوزه‌گرها، مدیر مرکز با اعلام بروزرسانی  سامانه 137  گفت:  با هدف  ارتقای رضایت شهروندی و پاسخگویی  شفاف، به زودی در بخش هایی از  سامانه 137  تغییراتی ایجاد می‌شود.

 

وی ادامه داد: به دنبال تاکید شهردار در  اولویت قرار دادن درخواست شهروندان و انجام آن در کوتاه ترین زمان ممکن، مرکز 137 ارتقای سامانه 137 را در دستور کار قرار داده‌است.

 

کوزه‌گرها در توضیح بیشتر عنوان کرد: براین اساس در ساز وکار ایجاد شده پس از ثبت تماس پیام شهروند در سامانه 137و ارجاع به بخش مربوطه، هر پاسخی که مرجع پاسخ‌دهی در سامانه ارسال کند، به صورت سیستماتیک به شهروند پیامک می‌شود.

 

مدیرمرکز فوریت‌های اجرایی شهر با بیان اینکه چنین اقدامی با هدف شفاف سازی در حوزه پاسخگویی است، افزود: اضافه کردن چنین گزینه ای در سامانه 137  گامی در مسیر حکمرانی خوب شهری مورد تاکید مدیریت عالی شهری است؛ چراکه منجر به اثربخشی،  تقویت مشارکت شهروندان، شفافیت، پاسخگویی و برقراری عدالت می‌شود.

 

به گفته وی، با ارسال پیامک، شهروند  از جزییات روند انجام درخواستش مطلع می‌شود.

 

کوزه‌گرها خاطرنشان کرد: با ساز و کار ایجاد شده، بخش مربوطه خود را مکلف به پاسخگویی در کوتاه ترین زمان ممکن می‌کند؛ بنابراین منجر به تسریع در کار می‌شود.

 

این مدیر شهری یادآور شد که هر درخواست شهروند به منزله اجرایی شدن آن نیست، بعضی از درخواست‌ها امکان انجام ندارد و یا در مدت زمان کوتاه میسر وممکن نیست؛ از این رو پاسخ روشن و صریح شهروند را از مطالبه اش آگاه می کند و  او را در انتظار قرار نمی‌دهد.

 

مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی شهر با بیان اینکه  مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای ارتقا کیفیت زندگی شهری انجام می‌دهد، افزود:  ارتقای کیفیت زندگی شهری در گرو آگاهی بخشی، آموزش مستمر شهروندان، صداقت رسانه‌ای، مسئولیت پذیری شهروندان، شفافیت و پاسخگویی و عدالت محوری میسر است و مرکز فوریت‌های اجرایی شهر سعی می‌کند، سهمی در این مسیر داشته باشد.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط