سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۲

منجم مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد:

پاکسازی تبلیغات و‌ دیوارنوشته های غیرمجاز از سطح شهر قزوین

منجم مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از پاکسازی تبلیغات و دیوارنوشته های غیرمجاز در برخی نقاط سطح شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ علیرضا منجم با اعلام این خبر افزود:
براساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها، نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته‌ای روی دیوارها در معابر عمومی به جز اماکنی که شهرداری آنها را مجاز شناخته، ممنوع است و هرگونه نصب تبلیغات و دیوارنویسی‌های غیرمجاز نقص آشکار حقوق شهروندی است.


وی با اشاره به اینکه این دیوار نویسی های غیرمجاز شامل شماره تماس بعضی از شرکت های خدمات رسانی، لوله بازکنی، برخی آژانس های اتومبیل و وانت بارها، بعضی از  آموزشگاهها  و ...  است، تصریح کرد: این دیوارنویسی ها علاوه بر ایجاد آشفتگی دیداری و زشت کردن سیمای شهر، نمونه بارز تخلف و رعایت نکردن حقوق شهروندی است.


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در همین راستا و به منظور ارتقای زیبایی بصری محیط شهری سازمان زیباسازی به صورت روزانه و دوره‌ای عملیات امحای دیوارنویسی‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز را انجام می‌دهد.


منجم ادامه داد: بر همین اساس پاکسازی دیوارنوشته های غیرمجاز  شهرک مینودر حدفاصل میدان حافظ و بلوار ۲۲ بهمن تا میدان گلها به مساحت بیش از ۵ هزار و۵۰۰ مترمربع توسط این سازمان  در حال انجام است.


وی تصریح کرد: این دیوارنویسی های غیرمجاز یکی از ناهنجاری های اجتماعی است که کمتر در مورد آن پرداخته شده لذا امیدواریم با فرهنگ سازی جامع تر در این راستا شاهد شهری عاری از اینگونه موارد باشیم.


منجم در خاتمه با اشاره به اینکه پاکسازی و رنگ آمیزی دیوارنوشته ها هزینه زیادی به سازمان جهت زیباسازی شهر تحمیل می کند از همه شهروندان درخواست کرد به منظور افزایش زیبایی محیط شهری از نصب برچسب و دیوارنویسی در فضاهایی به غیر از فضاهای تعیین شده و مجاز خودداری کنند تا هزینه های این کار صرف زیباسازی، مبلمان شهری، نورآرایی و نقاشی های دیواری در شهر شود.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط