پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۶

مدیرمرکز فوریت‌های اجرایی شهر اعلام کرد؛

30 هزار تماس شهروندان در 186 روز

کوزه گرها مدیرمرکز فوریت‌های اجرایی شهر(137) از 30 هزار و59 تماس در شش ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز فوریت‌های اجرایی شهر137؛ مهدی کوزه‌گرها، مدیر مرکز با اشاره به آمار 6 ماهه سال جاری که از سامانه 137 استخراج شده‌است، گفت: براساس ارزیابی‌های واحد آمار مرکز فوریت‌ها 30 هزار و 59 بار تلفن سامانه به صدا درآمد که در این بین 12 هزار و 884 درخواست شهروندان امکان ثبت داشته‌ و بقیه یا تکراری بوده، یا با راهنمایی کارشناسان مساله حل شده و یا به دیگر دستگاه های خدمات‌رسان دولتی ارتباط داشته‌است.

او در ادامه به بیشترین مسائلی پرداخت که شهروندان با مرکز فوریت‌های اجرایی شهر در میان گذاشته‌اند.

کوزه‌گرها بیان کرد: مرمت آسفالت ناشی از حفاری انشعابات آب، برق، گاز، مخابرات و فرسودگی معابر، بیشترین موضوعی بوده که شهروندان با کارشناسان سامانه در میان گذاشته‌اند تاآنجا که یک هزار و 59 پیام را به خود اختصاص داده‌است.

این مدیر شهری ادامه داد: پس از مرمت آسفالت، نظافت معابر در رتبه دوم تماس‌های شهروندان قرار دارد.

آنگونه که کوزه‌گرها اعلام کرده، سدمعبر وانت‌بارهای دوره‌گرد و دستفروشان و حضور سگ‌های بی‌صاحب در سطح شهر  که به ترتیب در رتبه های بعدی  جای گرفته‌اند، از جمله مسائلی بوده که شهروندان با سامانه مطرح کرده‌اند؛ البته تخلفات ساختمانی و سدمعبر مغازه داران در رتبه‌های آخر این ارزیابی جای گرفته‌است.

 

مدیرمرکز فوریت‌های اجرایی شهر همچنین سازمان‌هایی که  بیشترین درخواست‌ها را داشته‌اند هم اعلام کرد.

 

به گفته او، سازمان مدیریت پسماند در صدر ثبت درخواست‌های مردمی با موضوعاتی چون نظافت معابر،لایروبی جوی و جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب  قرار دارد و پس از آن، سازمان پارک‌ها و فضای سبز با مواردی چون  قطع و هرس درختان خشکیده، شکستگی لوله آب فضای سبز و هدر رفت آب در جایگاه دوم قرار دارد.

 

کوزه‌گرها ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک با درخواست‌هایی چون نصب سرعتکاه، نصب میله یو برای جلوگیری از عبور وسائط نقلیه و تعمیر تابلو علائم ترافیکی در رتبه سوم سازمانی قرار گرفته‌است؛ البته سازمان‌های زیباسازی و ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی، مراکز توسعه اجتماعی  و کنترل ترافیک در رتبه‌های آخر جای می‌گیرند.

 

همچنین این مدیر شهری در مورد وضعیت مناطق  شهرداری  برای ثبت درخواست‌های شهروندان بیان کرد: منطقه 2 شهرداری با یک هزار و831 پیام درصدر ثبت و انتقال پیام شهروندان است و پس از آن به ترتیب منطقه یک، منطقه 4 و منطقه 3 قرار دارد.

 

مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی شهر خاطر نشان کرد: تماس شهروندان با سامانه مرکز فوریت‌های اجرایی شهر 137 منجر به کاهش مراجعه حضوری شهروندان و سردرگمی در پیچ و خم  بروکراسی اداری می‌شود؛ بنابراین مرکز تلاش می‌کند به رغم این بروکراسی، برای رفاه حال شهروندان زمان رسیدگی را کوتاه‌تر کند.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط