دوشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۰

قاسمی مدیر منطقه چهار شهرداری قزوین :

صدور اخطاریه و جمع‌آوری خودروهای فرسوده از معابر منطقه چهار

قاسمی مدیر منطقه چهار شهرداری قزوین از صدور اخطاریه و جمع‌آوری خودروهای فرسوده از معابر شهرداری منطقه چهار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه چهار شهرداری قزوین؛ داریوش قاسمی  با اشاره به موضوع سد معابر عمومی اظهار کرد: این موضوع یکی از مشکلاتی است که تمامی شهرها مبتلا به آن هستند و تحت عناوین و اهداف مختلفی همچون بساط گستری، رهاسازی خودروهای فرسوده و سایر موارد مشاهده می شود.

 

قاسمی خاطرنشان کرد: به منظور جمع آوری خودروهای فرسوده رهاشده و مسدود کننده معابر عمومی در سطح شهر، شهرداری منطقه چهار نسبت به صدور، الصاق و ابلاغ اخطاریه‌های قانونی جهت انتقال این خودروها اقدام کرده است.

 

وی افزود: با استناد به مواد قانونی همچون بندهای ۲ و ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و انتفاع از آن تحت هر عنوانی خلاف قانون بوده و شهرداری موظف است به منظور رعایت حقوق عامه و جلوگیری از تضییع آن نسبت به رفع آن اقدام کند.

 

قاسمی گفت: یکی از مصادیق سد معابر عمومی خودروهای فرسوده رها شده در معابر سطح شهر است که مدت‌ها بدون حرکت در محل مورد نظر باقی مانده و مشکلاتی همچون سد معابر عمومی، افزایش معضل کمبود محل پارک خودرو، نابسامانی بصری، مشکلات زیست محیطی و اجتماعی را به دنبال دارند.

 

وی ادامه داد: در همین راستا واحد اجراییات این منطقه به منظور ساماندهی این موضوع نسبت به صدور اخطاریه‌های ابتدایی و نهایی و الصاق و ابلاغ آنها برای خودروهای فرسوده رها شده و مسدود کننده معابر عمومی در سطح منطقه ۴ اقدام کرده است.

 

مدیر منطقه چهار تصریح کرد: رفع مسئله سد معابر عمومی در کنار وظیفه قانونی شهرداری‌ها ارتباط مستقیمی با نقش‌آفرینی شهروندان دارد و بایستی ضمن آگاهی بخشی و القای احساس مسئولیت به شهروندان، گام‌های مثبتی در جهت مشارکت و همکاری میان مدیریت شهری و شهروندان در جهت ساماندهی معابر برداشته شود.

 

وی با اشاره به استمرار این اقدام توسط شهرداری، از صدور اخطاریه در هفته گذشته به منظور جمع آوری خودروهای فرسوده رهاشده در سطح شهر خبر داد و گفت: در ابتدا اخطاریه جهت جمع آوری خودروهای اسقاطی به مالکان صادر می‌شود و در صورت توجه نداشتن مالک، شهرداری بر اساس مجوزهای قانونی و با دستور مقام قضایی و پلیس راهور نسبت به انتقال خودرو به پارکینگ اقدام می کند.

 

 

قاسمی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده خودروهای فرسوده در سطح شهر، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ گزارش کنند تا شهرداری نسبت به صدور اخطاریه و انتقال این خودروها اقدام کند.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط