شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۸

موسی خانی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خبر داد:

آتش‌سوزی در گاوداری ۵ هزار رأسی بعد از ۱۴ ساعت مهار شد

موسی خانی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: آتشی که به جان انبار علوفه گاوداری در قزوین افتاده بود بعد از ۱۴ ساعت تلاش بی‌وقفه نیروهای آتش‌نشان مهار و خاموش شد. آتشی که به جان انبار علوفه گاوداری در قزوین افتاده بود با حضور به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ قدیر موسی خانی با اعلام این خبر افزود: با مشاهده آتش در قسمت انبار علوفه این گاوداری توسط مالک با سامانه 125 آتش نشانی قزوین  تماس گرفته واطلاع داده شد  که بلافاصله  ستاد فرماندهی آتش نشانی قزوین  آتش نشانان ایستگاه های 1،2،3،4،5،6و7 را به محل حادثه واقع دربلوار ابوترابی –جنب فرودگاه  اعزام کرد.

وی افزود: به محض رسیدن آتش نشانان به محل مشاهده گردید یک واحد گاوداری 5000راسی که به دلیل نا معلومی دچار حریق شده بود و کاملاً شعله ور بود و شعله های سرکش آتش و دود به آسمان زبانه میکشید.

وی خاطر نشان کرد: سریعاً آتش نشانان پس از ایمن سازی  محل قطع جریان برق و گاز، با استفاده از تجهیزات انفرادی و چند رشته لوله آبدهی از جهات مختلف  خود را به کانون حریق رسانده و عملیات شعله زنی را شروع کردند ولی به دلیل حجم بالای آتش سوزی و خشک بودن علوفه افراد از ایستگاههای مختلف فراخوانده شده وبه محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در همان دقایق اولیه کلیه گاو و گوساله‌ها و اسب ها از محل تخیله شده و با تلاش 14 ساعته آتش‌نشانان حریق به صورت کامل مهار و پس از انجام عملیات لکه گیری، اطمینان از عدم برگشت شعله به عملیات خود پایان دادند.

موسی خانی  یادآور شد: علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان این سازمان در حال بررسی می باشد.

گفتنی است در این حریق  حدود  650تن علوفه وکلش  دچار حریق شده بودوتعداد 30آتش نشان به همراه معاون عملیاتی سازمان وروسای ایستگاههای 1،3و4 در محل حضور داشتند.

 

انتهای پیام/