جمعه ۱۳۹۱/۰۱/۰۴

خورشيدي، نايب رييس شوراي اسلامي شهر قزوين:

فرهنگ غرب در برخي از بازي‌هاي کودکان امروز نفوذ پيدا کرده است

برگزاري دومين جشنواره ملي بازي و اسباب‌بازي کودکان ديروز و امروز توسط شهرداري قزوين يکي از اقدامات زيربنايي براي ترويج فرهنگ اسلامي در راستاي تربيت فرزندان توسط والدين است که بايد به صورت هدفمند دنبال شود.

 

محمد خورشيدي، نايب رييس شوراي اسلامي شهر قزوين در گفت‌وگو با خبرنگار نشريه هفت سنگ با بيان اينکه يکي از قشرهاي مهم جامعه کودکان هستند چراکه اگر اين قشر به درستي تربيت شوند جامعه سالمي در آينده خواهيم داشت، گفت: براي تربيت کودکان که جامعه سازان آينده هستند بايد از شيوه‌هاي استفاده کنيم که بتوانيم فرهنگ اصيل اسلامي را به اين قشر پياده کنيم و موضوع اسباب‌بازي و  سرگرمي يکي از ابزارهاي است که مي‌توان به صورت هدفمند براي تربيت کودکان برنامه‌ريزي کرد.
وي افزود: در دوران کودکي فرهنگ اسلامي را به وسيله بازي و سرگرمي هاي درست بايد به کودکان انتقال داد و برگزاري اين جشنواره مهم يکي از کارهاي زيربنايي است فرهنگ اسلامي را به کودکان که نسل آينده جامعه هستند انتقال داد.
کوتاهي در معرفي آثار  تاريخي قزوين
عضو شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به اينکه برگزاري اين جشنواره با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي خوبي که صورت گرفته علاوه بر موارد فوق تاثير مهمي در جذب گردشگر به قزوين دارد، توضيح داد: قزوين يکي از استان‌هاي است که آثار تاريخي بسيار مهمي دارد اما متاسفانه در معرفي اين آثار در چند سال گذشته کوتاهي شده است و اين موضوع باعث شده ما در جذب گردشگر عقب بمانيم.
وي ادامه داد: شهرداري قزوين و ميراث فرهنگي در چند سال گذشته براي شناساندن قزوين و در کنار آن جذب گردشگر برنامه‌هاي خوبي را در دستور کار قرار داده است که اميدواريم اين برنامه‌ها به صورت هدفمند ادامه پيدا کند.
خورشيدي افزود: برگزاري اين جشنواره با کيفيت بالا مي توان قزوين را به خوبي معرفي کرد و آثار اجتماعي، فرهنگي و تاريخي شهر قزوين که هميشه گمنام بوده را به مردم حتي قزويني ها به خوبي شناساند.
خورشيدي بيان کرد: آثار تاريخي قزوين حتي براي خود قزويني‌ها شناخته شده نيست و برگزاري اين جشنواره يکي از برنامه‌هاي خوبي است که مي‌توان با جذب گردشگر، قزوين را معرفي کرد.
 
شروع اقدامات شهرداري قزوين براي معرفي قزوين
عضو شوراي اسلامي شهر قزوين ادامه داد: شهرداري قزوين با اجراي پروژه‌هاي مهم و برگزاري اين نوع برنامه‌ها حرکت‌هاي خيلي خوبي براي معرفي قزوين به عنوان يک شهر تاريخي، مذهبي و فرهنگي شروع کرده است و دستگاه‌هاي ديگر از جمله سازمان اوقاف، اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامي و ميراث فرهنگي هم بايد در اين زمينه قدم‌هاي خوبي بردارند تا در کنار يکديگر بتوانند به هدف اصلي برسند.
وي اضافه کرد: برگزاري اين نوع جشنواره باعث خواهد شد نواقص موجود در معرفي قزوين و جذب گردشگر تکميل شود.
حمايت شوراي اسلامي شهر قزوين
نايب رييس شوراي اسلامي شهر قزوين با تاکيد بر اينکه شوراي اسلامي شهر قزوين از برگزاري اين نوع برنامه‌ها که به صورت هدفمند دنبال مي‌شود حمايت خوبي مي‌کند، گفت: شوراي اسلامي شهر قزوين امسال در برگزاري اين جشنواره توصيه کرده است که در اين جشنواره فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي با شيوه‌هاي متنوع و شاد به کودکان انتقال داده شود و به صورت هدفمند دنبال شود و قطعا شوراي شهر در برگزاري اين نوع جشنواره‌ها حمايت خواهد کرد.
انتقال فرهنگ اسلامي از شيوه‌هاي متنوع و شاد
وي به برگزاري اين جشنواره در سال گذشته اشاره و بيان کرد: در سال گذشته اسباب بازي‌هاي اصيل ايراني به خوبي معرفي نشده بودند که اميدواريم امسال اين ضعف تقويت شده باشد چراکه بايد به دنبال معرفي بازي‌ها و سرگرمي‌هاي باشيم که بتوانيم از اين طريق به کودکان فرهنگ اسلامي را با فضاهاي شاد و متنوع انتقال دهيم.
خورشيدي تاکيد کرد: امسال بايد در اين جشنواره تفاوت اثرات فرهنگ غرب و فرهنگ اسلامي را در بازي‌هاي کودکان که تاثير مهمي در تربيت آنها دارد به صورت کارشناسانه براي والدين مقايسه شود تا والدين آگاهي خوبي در اين زمينه داشته باشند و به اين مهم شوراي شهر تاکيد دارد.
به دنبال نتيجه خوبي هستيم
وي با تصريح اينکه در برگزاري اين جشنواره به دنبال نتيجه خوبي هستيم  تا بتوانيم اثرات برگزاري اين جشنواره‌ها را در تربيت کودکان توسط والدين ببينيم، گفت: شوراي اسلامي شهر قزوين در برگزاري اين جشنواره حمايت‌هاي خوبي کرده است و نظرات و توصيه‌هاي خود را در بهتر برگزار کردن اين جشنواره ارائه داده است.
بازي کودکان ديروز هدف‌دار و سالم بود
خورشيدي با اشاره به بازي کودکان در گذشته و امروز گفت: بازي کودکان ديروز  هدف دار و سالم بود و بازي هاي کودکان ديروز هم فکري و هم ورزشي بود.
 
جايگزين برخي از بازي‌هاي ديروز براي کودکان امروز
عضو شوراي اسلامي شهر قزوين ادامه داد: بازي هاي همچون چوپان بازي، خاله بازي کودکان دختر و معلم بازي از بازي هاي کودکان ديروز بود که بايد اين بازي‌ها جايگزين برخي از بازي هاي امروز که انحراف غرب در آن ديده مي شود شود.
بيشترين بازي ما الکلنگ بود
وي به بازي‌هاي دوران کودکي خودش اشاره کرد و گفت: در دوران کودکي چرخ‌هاي دستي درست مي‌کرديم و به جاي دوچرخه‌هاي امروز استفاده مي‌کرديم و همچنين بيشترين بازي ما الکلنگ بود و بازي‌هاي دوست داشتني و سالم بود.
خورشيدي از دوران کودکي خود گفت: از کودکي علاوه بر درس خواندن هميشه در کنار پدرم  در مغازه کار مي‌کردم و هميشه با بچه‌هاي محله بازي‌هاي سالم مي‌کرديم.
وي ادامه داد: متاسفانه امروز فرهنگ غرب در برخي از بازي‌هاي کودکان نفوذ پيدا کرده است و اين براي کودکان امروز ما خطرناک مي‌باشد که بايد برنامه‌ريزي‌هاي خوبي براي بازي‌هاي کودکان امروز شود که برگزاري اين نوع جشنواره‌ها اقدامات خوبي در اين زمينه خواهد بود.
عضو شوراي اسلامي شهر قزوين تصريح کرد: هميشه سعي کردم در تربيت فرزندان از شيوه هاي اسلامي استفاده کنم و با فرزندانم در مراسم‌هاي مذهبي و مساجد شرکت مي‌کردم و اين شيوه را به والدين توصيه مي‌کنم.
وي تاکيد کرد: بايد تلاش کنيم فرهنگ اصيل اسلامي را به کودکان امروز انتقال دهيم و نگذاريم فرهنگ غرب به بازي کودکان امروز نفوذ کند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط