شنبه ۱۳۹۰/۱۲/۲۷

گنجي ، مدير منطقه سه شهرداري قزوين:

افزايش 15درصدي تحقق بودجه براي تملک اراضي در سال 90 نسبت به سال 89

مدير منطقه سه شهرداري قزوين از افزايش 15درصدي تحقق بودجه در واحد املاک براي تملک اراضي در سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد.

ناصر گنجي، مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: تحقق بودجه تملک اراضي براي پيشبرد اجراي طرح‌هاي عمراني در سال جاري نسبت به سال گذشته 15درصد افزايش يافته است.

به گزارش روابط عمومي منطقه سه شهرداري قزوين؛ ناصر گنجي با بيان اينکه در سال جاري 65 ميليارد ريال اعتبار براي تملک اراضي در منطقه سه شهرداري قزوين پيش بيني شده است، افزود: از اعتبار پيش بيني شده در سال جاري تاکنون 60درصد تحقق پيدا کرده است.

وي با اشاره به تملک اراضي واقع در اجراي طرح هاي مصوب بيان کرد: براي پيشبرد اجراي پروژه پارک کوهستان باراجين که بايد هزار هکتار تملک شود، از سال گذشته تملک اراضي آغاز شده است که با توجه به تحقق بودجه هر ساله قسمتي از اين اراضي تملک مي شود که تاکنون 50درصد از اقدامات تملک به اتمام رسيده است.

مدير منطقه سه شهرداري قزوين به پروژه بازگشايي بلوار شرق ملاصدرا اشاره و تصريح کرد: تملک اراضي براي اجراي اين طرح در حال انجام است و با توجه به گستردگي اجراي طرح هر ساله بودجه‌اي براي تملک اراضي اختصاص مي‌يابد که تا سال هاي آينده تملک اين اراضي به اتمام مي‌رسد.

اين مقام مسوول به تشريح تملک اراضي پونک براي احداث بلوار شرقي و غربي پرداخت و گفت: مشکل معارضين اين طرح در بلوار شرقي و غربي برطرف شده است که هم‌اکنون به مرحله  آماده سازي  رسيده است.

گنجي در رابطه با تملک اراضي براي احداث بلوار ايران از شمال به جنوب در پونک افزود: تملک اراضي براي پيشبرد اجراي اين طرح به طور جدي در حال پيگيري است و تا پايان سال با توجه به تخصص بودجه اين مسير بازگشايي خواهد شد.

وي در  خصوص تملک اراضي واقع در اجراي پروژه زيرگذر مطهري به سمت نوروزيان گفت: در سال آينده در صورت تحقق بودجه مشکل معارضين براي بازگشايي اين محور حل خواهد شد.

مدير منطقه سه شهرداري قزوين به اجراي پل رمپ و لوپ امام علي (ع) اشاره و بيان کرد: با همکاري شهروندان و تحقق بودجه در سال آينده مشکل معارضين قسمت لوپ در سال آينده حل خواهد شد تا اجراي پروژه به مشکل نخورد.

اين مقام مسوول تورم  و بالانس قيمت‌ها بعد از توافق با صاحب ملک يا زمين براي تملک را از عمده ترين مشکلات تملک اراضي عنوان کرد و  توضيح داد: عدم همکاري به موقع برخي از شهروندان باعث مي شود تملک اراضي به تاخير بيافتد و اين موضوع منجر به تاخير در اجراي پروژه هاي عمراني در سطح شهر که براي رفاه حال شهروندان طراحي شده است مي شود.

گنجي با تاکيد بر همکاري دو جانبه مديريت شهري و شهروندان براي تملک اراضي گفت: همکاري متقابل باعث خواهد شد شهرداري قزوين علاوه بر  اخذ رضايت شهروندان در پيشبرد اهداف خود سريع تر حرکت کند.

 پايان پيام 

تصاویر مرتبط