دوشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۶

در راستای حمایت از فرزند آوری و تحکیم بنیان خانواده؛

اتاق مادر و کودک پایانه آزادگان شهرداری قزوین تجهیز شد

اسلامی مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قزوین گفت:در راستای حمایت از فرزند آوری و تحکیم بنیان خانواده اتاق مادر و کودک پایانه آزادگان شهرداری قزوین تجهیز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قزوین؛ مجید اسلامی افزود:بیش از ۱۵۰ نفر از بانوان مسافر برای رسیدگی به نوزادان‌شان در سه ماه اول سال جاری به اتاق مادر و کودک در پایانه مسافربری آزادگان شهرداری قزوین مراجعه کرده‌اند.

 

وی اظهار کرد:سه ماه اول سال جاری، بانوان مسافر از امکانات اتاق مادر و کودک از جمله وسایل بازی کودکان، تخت خواب کودک، محل شستشو و نظافت کودک برخوردار شده‌اند.

 

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین ادامه داد: نظر به اینکه اعتلای خانواده و تحکیم بنیان خانواده در زمره رسالت‌های این سازمان است، توجه به نیازهای مادران دارای فرزندان خردسال و پاسخ به نیازهای آنها، در راس اقدامات این اداره است.

 

مجید اسلامی در ادامه توضیح داد: توجه به حقوق مادر و فرزند در فضاهای عمومی علاوه بر افزایش احساس امنیت و تعلق مکان در مادران موجب  ارتقاء مشارکت شهروندی ایشان خواهد شد.  همراهی همزمان مادر وکودک در فضاهای عمومی، احساس امنیت در کودک در سال‌های اولیه رشد و نمو را تامین نموده  و همچنین میزان استرس و اضطراب جدایی از مادر در والدین و کودک را کاهش می دهد و به مادر کمک می‌کند بهتر بتواند تعدد نقشهای خود را بپذیرد و آنها را مدیریت کند. از این رو به عنوان پایلوت، راه اندازی این فضا در یکی از مراکز مهم عمومی انجام شد.

 

وی بیان کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده، مادران در اتاق مادر و کودک می‌توانند در کمال آرامش، ضمن تغذیه نوزادان خود و انجام امور بهداشتی آن‌ها، به استراحت بپردازند

.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قزوین افزود: احداث اتاق مادر و کودک در این پایانه در گذشته با اعتبار ۱۰۰ میلیون ریال جهت رفاه حال مادران اجرایی شد که هم اکنون با تجهیز این اتاق مورد استقبال خوب مادران مسافر روبرو شده است

.

مجید اسلامی در پایان اظهار کرد: این اتاق، ایستگاه استراحت مادر و رسیدگی به کودکان است که برای رفاه حال، آرامش و استراحت موقت مادران تمهیدات لازم پیش‌بینی و اجرا شده است و مادران مسافر با حضور در این اتاق اظهار رضایت دارند.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط