پنجشنبه ۱۳۹۰/۱۲/۱۸

همداني، معاون شهردار قزوين:

قزوين، پتانسيل احداث سيستم‌هاي ريلي سبك را دارد

در جلسه شوراي ترافيك استان با حضور معاون استانداري، معاون ترافيك شهرداري، روساي پليس راهنمايي و پليس راه استان، معاون سازمان مسکن و شهرسازي، دبير شوراي ترافيک استان،معاون راه و ترابري استان، معاون عمراني شهرداري و جمعي از مديران تشكيل سازمان قطار هاي شهري قزوين مورد بحث قرار گرفت.

 

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين با اشاره به وضعيت حمل و نقل در مجموعه شهري قزوين و انجام مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيک گفت: قزوين مي‌تواند با تشكيل سازمان قطارهاي شهري قزوين و حومه در شناسايي سرمايه گذار، جذب بودجه و تامين فضا براي احداث سيستم هاي ريلي سبك گامي موثر بردارد.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ سيد مهدي يدي همداني در اين جلسه با تشريح اهميت و پتانسيل‌هاي قزوين در احداث سيستم هاي ريلي سبك همچون منوريل، تراموا، قطار سبك ريلي (LRT) و قطار هاي سنگين و مترو افزود: احداث سيستم هاي ريلي سبک يکي از طرح هاي مي باشد که مورد حمايت دولت است بر اين اساس مي‌توان با جديت بيشتري اين موضوع را پيگيري کرد.
وي با تاکيد بر اينکه قزوين مي‌تواند با تشكيل سازمان قطارهاي شهري قزوين و حومه در شناسايي سرمايه گذار، جذب بودجه و تامين فضا براي اجراي طرح فوق گامي موثر بردارد، اظهار كرد: شهر قزوين با توجه به حجم تبادلات سفر، وجود شهرهاي اقماري و پتانسيل بالاي اقتصادي و تلاش مسوولين مي‌تواند با دريافت مجوز در جهت احداث سيستم هاي ريلي سبك اقدام کند و در توسعه شهر خود گامي مهمي را بردارد.البته در اين خصوص هدف از اجراي سيستم هاي ريلي، تقويت نقش حمل و نقل عمومي و کاهش آلودگي هوا و مصرف سوخت در افق هاي ميان مدت و بلند مدت طي سال هاي 1400 تا1410 مي باشد.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اضافه کرد: شهرهايي همچون زنجان، همدان، قم و كرمانشاه با پيگيري هاي مستمر مسوولان و مديران استاني و شهري خود توانسته‌اند مجوز تشكيل سازمان قطار شهري و احداث سيستم هاي ريلي سبك را دريافت كنند و شهر قزوين هم با توجه به پتانسيل‌هاي خود مي‌تواند در اين مهم موفق باشد.
پيگيري احداث قطار شهري در قزوين
منوچهر حبيبي، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري قزوين نيز تاکيد کرد: احداث قطار شهري در قزوين و پيگيري آن از مراجع ذيربط با جديت بيشتري بايد در دستور کار قرار گيرد.
وي با اشاره به توسعه شهر قزوين و در کنار آن مشکلات ترافيکي بيان کرد: با توجه به اينکه قزوين در حال توسعه است بايد قبل از اينکه با معضل ترافيک همچون شهرهاي بزرگ کشور روبرو شويم با سرعت و جديت بيشتري بحث هاي ترافيکي را دنبال کنيم.
حبيبي با اشاره به اهميت روان بودن ترافيک در جلب رضايت مندي مردم از شهرداري و دستگاه‌هاي متولي شهري گفت: رفاه و رضايت شهروندان زماني تحقق پيدا خواهد کرد که مديريت حمل و نقل شهري در جهت صرفه جويي وقت و هزينه شهروندان گام هاي موثري بردارد.
کاهش16 درصدي تصادفات فوتي در شهر قزوين
در ادامه سرهنگ غلامعلي حسني، رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان قزوين از کاهش 16درصدي تصادفات منجر به مرگ در سطح شهر خبر داد و گفت: اصلاحات هندسي و نصب دوربين هاي کنترل سرعت و دوربين هاي نظارتي توسط شهرداري قزوين باعث شده آمار تصادفات در سال جاري نسبت به سال گذشته کاهش يابد و اين مهم براي ما بسيار ارزشمند است.
وي با اشاره به تغيير قانون جرايم رانندگي بيان کرد: با تغيير قانون جرايم رانندگي و افزايش نرخ جرايم شاهد تغيير عملكرد رانندگان و كاهش تصادفات در مدت اجراي اين قوانين بوديم.
وي در ادامه ساخت پاركينگ در جنب اداره پليس راهور استان قزوين را از مديران ذيربط خواستار شد.
تاکيد بر استفاده از سيستم هاي ريلي حمل و نقل نوين توسط مشاوران شهرداري
در ادامه اين جلسه مدير طرح جامع حمل و نقل و ترافيك به نتايج طرح احداث سيستم هاي ريلي سبک و افق 1410 حمل و نقل و ترافيك اشاره و بر استفاده از سيستم هاي ريلي حمل و نقل نوين تاكيد كرد
همچنين مشاور ديگر شهرداري در حوزه گسترش صنايع ريلي ايران، به تكنولوژي سيستم هاي ريلي جديد از جمله تراموا چرخ لاستيكي كه قابليت گردش 10 متري و عبور از شيب 13 درصد را دارا مي باشد، اشاره كرد.
گفتني است؛ در پايان اين جلسه که در محل مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين، تشکيل شد تأسيس سازمان قطار شهري قزوين تصويب شد و معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين موظف گرديد اقدامات لازم را جهت طي مراحل قانوني از طريق شوراي اسلامي شهر قزوين و وزارت کشور انجام نمايد.
 پايان پيام

 

تصاویر مرتبط