شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۳

دریچه های کامپوزیت، جایگزینِ دریچه های فلزی در قزوین می شود

سلطان محمدی، مدیر امور مطالعات آبهای سطحی شهر معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین خبر داد: دریچه های کامپوزیت، جایگزینِ دریچه های فلزی در قزوین می شود

به گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین؛حسن سلطان محمدی با اعلام این خبر افزود:اولین گروه از دریچه های کامپوزیت به عنوان جایگزین دریچه های فلزی در شهر قزوین نصب شد، اجرای دریچه های کامپوزیت، علاوه بر ایجاد سیمای بصری زیباتر در معابر شهر، از نظر اقتصادی در بلند مدت به نفع شهر و شهروندان است.

 

وی با اعلام خبر نصب اولین دریچه کامپوزیت در بلوار شهید بهشتی، عنوان کرد: پروژه جایگزینی دریچه های فلزی با هدف افزایش کارایی، زیبایی بصری و کاهش سرقت این دریچه ها در دستور کار قرار گرفته است. به این منظور، دریچه های کامپوزیت، با توجه به جنس و کارایی آنها به عنوان جایگزین مناسب دریچه های فلزی مورد توجه قرار دارد.

 

محمدی با اشاره به اینکه اجرا و نصب دریچه های کامپوزیت به صورت نوین و برای اولین بار در کشور، به صورت درجا انجام می شود، گفت: به این معنی که دریچه کامپوزیت قبل از ورود به محل اجرا، روی دال پیش ساخته نصب می شود و پس از کاترزنی آسفالت و برداشتن دریچه فلزی قدیمی و دال زیر آن، به صورت درجا اجرا می شود که این امر سبب افزایش سرعت اجرا می گردد.

 

این مسئول ادامه داد: اجرای دریچه های کامپوزیت به گونه ای است که باعث بروز دست انداز یا چاله در معابر شهر نبوده و در طول زمان، دچار نشست نمی شود. همچنین  هنگام اجرای آنها، محل دریچه به صورت همزمان، آسفالت و تسطیح می شود. بنابراین اجرای این دریچه ها در زمانی کمتر از دو ساعت صورت می گیرد و سبب بروز اختلال در تردد خودروها نمی شود.

 

وی تصریح کرد: دریچه های کامپوزیت به دلیل اینکه غیرقابل بازیافت است، سرقت نمی شود و با توجه به ویژگی های ظاهری آنها، سیمای بصری زیباتری در معابر شهری ایجاد می کند.

 

محمدی با بیان اینکه هنگام تردد خودروها از روی دریچه های کامپوزیت،  صدایی تولید نمی شود و این دریچه ها دارای مقاومت بالا در برابر بارهای وارده بوده و مقاوم در برابر مواد شیمیایی خورنده، آتش، حرارت و فرسایش است، گفت: دریچه های کامپوزیت، هزینه های خرید و نصب کمتری در مقایسه با دریچه های فلزی نیاز دارد و در بلندمدت، از نظر اقتصادی به نفع شهر و شهروندان است.

 

وی اظهار امیدواری کرد:در سال 1402 بخشی از دریچه های فلزی شهر با دریچه های کامپوزیت جایگزین خواهد شد که هزینه آن از مشارکت شهروندان در پرداخت به موقع و مستمر عوارض شهری تامین شده است.

 

لازم به ذکر است؛دریچه های کامپوزیت از ترکیب مواد و افزودنی های شیمیایی و الیاف مختلف تولید می شود و در حال رشد و جایگزین شدن محصولات فلزی است.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط