سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۹

موسوی:

كارگروه استقرار كميته تخصيص اعتبار در شهرداري قزوين تشکیل می‌شود

موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین از تشکیل كارگروه استقرار كميته تخصيص اعتبار در شهرداري قزوين خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛موسوی در جریان برگزاری نشست هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و معاونت مالی و اقتصادی در زمینه برقراری حسابداری خزانه و کمیته تخصیص اعتبار با حضور معاونین و مدیران مجموعه مدیریت شهری گفت: اجرای ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها در کنار راه‌اندازی حسابداری خزانه، یکی از ضروریات گریزناپذیر مجموعه مدیریت شهری است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با اشاره به شاخصه‌های تعیین شده در لایحه بودجه 1402 شهرداری قزوین گفت: برقراری حسابداری خزانه و تشکیل کمیته تخصیص اعتبار، موجب به حرکت به سمت بودجه‌ریزی عملياتي و ثبت وقايع مالي عمليات حسابداري تعهدي تعدیل‌شده و شناسايي و ثبت درآمدهاي غير نقدي به‌منظور شفاف‌سازی هر چه بيشتر حساب‌های مالي و دارائی‌های شهرداري و نيز واقعی‌تر نشان دادن ميزان درآمدها و همچنين هزینه‌های پروژه‌ها خواهد شد.

 

موسوی با بیان این‌که کارگروه استقرار کمیته تخصیص اعتبار به‌صورت موقت و ذیل معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی ایجاد خواهد شد، افزود: در گام نخست با تشکیل این کارگروه درصدد ایجاد کمیته تخصیص اعتبار در شهرداری قزوین هستیم و این اقدام در راستاي شفاف‌سازی حساب‌های مالي به‌منظور توجيه برآورد محاسبات اعتبار ردیف‌های هزينه و درآمد شهرداري انجام خواهد شد.

 

وی هدف اصلی این کمیته را نظارت دقیق بر هزینه کرد سازمان‌های تابعه شهرداری طبق ماده ۵۴ قانون شهرداری‌ها و اعطای اعتبارات مشخص بر مبنای بودجه مصوب سال عنوان کرد.

 

موسوی در ادامه یادآور شد: یکی از مهمترین فواید تشکیل این کمیته نظارت بر روند مالی سازمان‌های تابعه بر اساس بخش‌نامه خزانه‌داری کل و نیز عدم تخطی از بودجه مصوب سالانه است و همچنین در این مسیر پیشبرد امور سازمان‌های تابعه نیز با مشکل مواجه نخواهد شد و در نتیجه با تشکیل کمیته تخصیص اعتبار، هزینه‌های سازمان‌های تابعه مجموعه مدیریت شهری با شفافیت کامل قابل راستی‌آزمایی خواهد بود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط