چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۴

موسی خانی:

داوطلب تاکسیران آتش نشان نقش مهمی در کاهش خسارات حوادث سطح شهر ایفا کردند

موسی خانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: داوطلب تاکسیران آتش نشان نقش مهمی در کاهش خسارات حوادث سطح شهر ایفا کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛قدیر موسی خانی از نقش مهم تاکسیران آتش نشان داوطلب در کاهش خسارات حوادث سطح شهر  و حضور داوطلبانه آتش نشانان افتخاری تاکسیران در جریان چهارشنبه آخر سال و کمک به شهروندان قزوینی تشکر کرد.

 

 موسی خانی افزود: طبق قرارداد فی مابین سازمان آتش نشانی وسازمان تاکسیرانی قزوین،تاکسیرانان در هنگام بروز حوادث آتش سوزی و دیگر حوادث احتمالی به یاری شهروندان بشتابند.

 

وی از تاکسیرانان  به عنوان نماد امانتداری و سفیران فرهنگی شهر یاد کرد و گفت: آنان همواره نقش اجتماعی خود را به ارزنده‌ترین وجه ایفا کرده‌اند و به طور خودجوش به یاری شهروندان آسیب دیده شتافته اند.

 

وی بیان کرد: تاکسیرانی جزو معدود مشاغلی است که با توجه به تردد در سطح شهر می توانند در لحظات اولیه بروز حادثه نظیر حریق خودرو به کمک شهروندان بشتابند و تا رسیدن اولین تیم عملیاتی به محل حادثه تا حد قابل توجه ای از بیشتر شدن خسارات به شهروندان جلوگیری کنند.

 

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین  افزود: با توجه به چشم انداز آموزشی سال 1399 پس از امضای این تفاهم نامه، در مرحله اول حدود 100نفر از تاکسیرانان با گذراندن دوره های فشرده آموزشی زیر نظر کارشناسان سازمان آتش نشانی به طور علمی و عملی با موضوعاتی چون کار با خاموش کننده های آتش نشانی، روش های خاموش کردن آتش، راهکارهای پیشگیری از بروز آتش سوزی ها آشنا می شوند و پس از پایان دوره گواهی معتبر آتش نشانی و کارت شناسایی آتش نشانی برای ایشان صادر می شود و برچسب تاکسی آتش نشان نیز بر روی خودرو رانندگان نصب می گردد.

 

وی با اشاره به جایگاه ارزنده تاکسیرانان در مناسبات و تعاملات اجتماعی و این نکته که بیش از 50 درصد جابه جایی های شهری توسط تاکسی انجام می شود، خاطرنشان کرد : اجرای این طرح اقدامی به جا و موفق در راستای افزایش ضریب ایمنی شهروندان است.

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در خاتمه افزود: امیدواریم این تاکسیرانهای آتش نشان افتخاری در جریان حوادث وحریق  ضریب ایمنی و سلامتی در جامعه را افزایش داده و امنیت و سلامتی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد.

 

گفتنی است  تعداد 12خودرو از اجرائیات مناطق 4گانه شهرداری قزوین درقالب تیم سیار جهت گشت زنی ومجهز به خاموش کننده  در شب چهارشنبه آخر سال به شهروندان یاری رساندند .

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط