سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۲

وثوق نیا:

تقدیر از دو تاکسیران متعهد و امانتدار در شهر قزوین

آئین تقدیر از دو تاکسیران امانتدار و متعهد با حضور صلح جو عضو شورای اسلامی شهر قزوین و مسئولین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین،وثوق نیا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری با اعلام این خبر افزود:از دو تاکسیران ناوگان تاکسیرانی به نام های مهدی شادروز و علیرضا زنگی که با امانتداری، احساس مسئولیت اجتماعی و سرعت عمل،کلاه ایمنی یکی از پرسنل خدوم تیم عملیاتی سازمان آتش‌نشانی را به آنان تحویل داده بودند در جلسه هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی تقدیر به عمل آمد.

 

وی ادامه داد: این کلاه ایمنی که از خودروی تیم عملیاتی مستقر در گاراژ شرق که در مسیر عزیمت به عملیات بودند به بیرون پرتاب شده بود، قبل از این که مورد صدمه خودروهای عبوری و یا مورد سرقت احتمالی قرار گیرد با سرعت عمل و امانتداری این دو راننده شریف و زحمتکش به تیم عملیاتی بازگردانده شد.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با ذکر این نکته که کلاه ایمنی از تجهیزات خاص آتش نشانان خدوم است و با توجه به این که نسوز و ضدآتش است، قیمت بسیار گزافی دارد،تصریح کرد: این اقدام ارزشمند بار دیگر ثابت کرد که تاکسیرانان همچنان «سفیر فرهنگی شهر» و «امین شهروندان» و از سرمایه های ارزشمند شهر می باشند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی یادآور شد:علاوه بر رسیدگی به شکایت از تاکسیرانان و بررسی تخلفات آنان در هیئت انضباطی، به موارد تشویقی نیز در این در هیئت رسیدگی می شود که تقدیر از این دو تاکسیران یکی از این موارد است.  

 

وثوق نیا تصریح کرد: با توجه به حضور فعال و مؤثر تاکسیرانان در سطح شهر و با توجه به این که تاکسیرانان جزو معدود مشاغلی هستند که بیشترین ارتباط چهره به چهره با شهروندان را دارند، تفاهم نامه ای بین سازمان تاکسیرانی و سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین به امضا رسیده که بر مبنای آن مقرر گردید، تاکسیرانان در هنگام بروز حوادث آتش سوزی و دیگر حوادث احتمالی به یاری شهروندان بشتابند.

 

 پس از امضای این تفاهم نامه، حدود 100 نفر از تاکسیرانان همیار آتش نشان با گذراندن دوره های فشرده آموزشی زیر نظر کارشناسان سازمان آتش نشانی به طور علمی و عملی با موضوعاتی چون کار با کپسول آتش نشانی، روش های خاموش کردن آتش، راهکارهای مقابله با گازگرفتگی در منزل و محیط کار، راهکارهای مقابله با آتش سوزی و انفجار مخزن گاز در جایگاه سی ان جی و کمک های اولیه و احیای قلبی و ریوی آشنا شده اند که در مواقع آتش سوزی و حوادث غیرمترقبه به یاری شهروندان خواهند رفت.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط