یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۹

بیش از 37 هزار مالک خودرو عوارض خودرو خود را در 9 ماهه سالجاری پرداخت کردند

سید رضی ، سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین گفت:بیش از 37 هزار مالک خودرو 9 ماهه سالجاری عوارض خودروی خودرا پرداخت کردند.

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین؛سید مهدی حاجی سید رضی با اعلام این خبر افزود: پرداخت عوارض خودرو یکی از مهمترین بخش‌های نگهداری از خودرو و یا خرید و فروش آن است و بدون پرداخت عوارض امکان معامله آن میسر نمی‌شود.

 

وی افزود:با رشد و توسعه شهرنشینی،افزایش مساحت شهرها و در پی آن افزایش روزافزون جمعیت مهاجر از روستا به شهر، تردد و جابه‌جایی‌های مختلف توسط وسایل نقلیه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری قزوین است.

 

سید رضی خاطرنشان کرد:هزینه تامین معابر مناسب برای خودروها و عابران پیاده، جلوگیری از بروز ترافیک،آلودگی هوا و آلودگی صوتی، جلوگیری از سد معابر و برخورد با رانندگان متخلف و ساماندهی رانندگانی  که با خودروی شخصی یا سازمانی خود اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند یکی از چالش‌برانگیزترین موارد جهت تامین بودجه سالانه شهرداری و نهادهای مربوطه بوده و باید ردیف بودجه خاصی به آن اختصاص داد.

 

  این مقام مسئول اضافه کرد:در 9ماهه1401 بیش از 141میلیاردریال عوارض خودرو از مالکین خودروها در منطقه یک شهرداری قزوین دریافت شده است.

 

سید رضی بیان کرد:از تعداد درخواست های ثبت شده در  245 روز فعالیت، 37هزار و 100مالک خودرو نسبت به پرداخت  عوارض خودرو خود اقدام کرده اند.

 

سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین در پایان گفت: از این تعداد 65 دستگاه مینی بوس، 389 دستگاه موتور سیکلت، 213 دستگاه وانت دو کابین، 33هزار و 351 دستگاه خودرو سواری، 17دستگاه اتوبوس، 1972 دستگاه  وانت تک کابین، 493دستگاه کامیون و 600 دستگاه کامیونت بوده است.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط