یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۰

آغاز مراحل اولیه رفع خطر از ساختمان خطرآفرین کوچه تقوی

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین ، از آغاز مراحل اولیه رفع خطر از ساختمان خطرآفرین واقع در خیابان مولوی ، کوچه تقوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین ، سید مهدی حاجی سید رضی گفت: با توجه به گزارش و درخواست ساکنین کوچه تقوی مبنی بر خطرآفرین بودن یک واحد تجاری رها شده ، کارشناسان منطقه یک در محل حاضر واز ملک مورد نظر بازدید و اقدامات لازم را برای رفع خطر آغاز کردند.

وی اظهار داشت : این واحد تجاری ره شده که در مسیر عبور و مرور شهروندان قرار دارد ،خطر آفرین بوده به طوریکه می تواند موجب خطرات مالی و جانی برای عابرین داشته باشد.

این مقام مسئول در ادامه افزود : کارشناسان معاونت عمرانی و ناحیه امامزاده حسین ع اقدام به نصب پلاکارد اخطار و هشدار به مالک برای رفع خطر از ملک خود در محل نصب کردند که با بی توجهی مالک همراه بود .

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین در ادامه افزود: به منظور حفظ سلامت و ایمنی شهروندان و همچنین حفظ سیما و منظر شهری در اجرای بند 14ماده 55 قانون شهرداریها ، پس از طی مراحل قانونی نسبت به اخذ حکم قضایی اقدام و اخطار نهایی به مالک داده شد تا نسبت به رفع خطر ملک خود اقدام نماید در غیر اینصورت شهرداری به بند 14 ماده 55 عمل خواهد کرد.

سید رضی در پایان گفت : با توجه به اینکه بافت منطقه یک در برخی محلات فرسوده می باشد و صاحبان املاک فرسوده نباید ملک خود را رها کنند و بایستی در صورت خطر آفرین بودن نسبت به رفع خطر و تعمیر و نگهداری آن اقدام کنند در غیر اینصورت مدیریت شهری طبق بند 14 ماده 55 اقدام به رفع خطر و تخریب خواهد کرد و کارشناسان عمرانی مدیریت شهری برنامه های خود را در راه رسیدن به اهداف و چشم انداز آتی شهر اجرا خواهند کرد.

تصاویر مرتبط