چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۱

مدیر سامانه 137در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین :

۴۶ درصد درخواست شهروندان در حوزه خدمات شهری است

مدیر سامانه 137 در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین، 46 درصد درخواست های شهروندان که به سامانه 137 انتقال می‌دهند، در حوزه خدمات شهری است.

به گزارش روابط عمومی سامانه مدیریت شهری شهرداری قزوین؛جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضاو مدیران سازمان‌های فضای سبز، مدیریت پسماند ،ساماندهی مشاغل شهری و آرامستان‌ها در محل سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین و با هدف بررسی درخواست‌های شهروندان و ارائه راهکارها برای حل مشکلات برگزار شد.

براساس این گزارش، مهدی کوزه گرها، مدیر سامانه ۱۳۷ در ابتدای این جلسه به بیان آمار تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ پرداخت و گفت: در هفت ماهه امسال ۱۵هزار و ۱۰۹ پیام در سامانه ۱۳۷ ثبت شده که ۴۶ درصد پیام ها در حوزه مشکلات خدمات شهری است.


او ادامه داد: تعداد 4 هزار و 313 پیام شهروندان دراین مدت مربوط به حوزه پسماند و 2 هزار و 155 پیام نیز به پارک‌ها و فضای سبز برمی‌گردد.

به گفته این مدیر شهری، آسفالت معابر و لکه گیری و جمع آوری سد معبر وانت بارها از مهمترین مطالبات شهروندان با سامانه ۱۳۷ بوده‌است.

کوزه گرها در ادامه درخصوص بیشترین تماس‌های شهروندان در حوزه سازمان مدیریت پسماند با سامانه ۱۳۷ گفت: نظافت معابر عمومی ،شستشوی مخازن زباله، تخلیه نشدن زباله در زمان مشخص، جمع آوری سگ‌های ولگرد، استفاده نکردن از مواد ضد عفونی و هدایت پساب شهری از جمله مهم ترین مطالبات شهروندان در حوزه پسماند بوده‌است.

او همچنین با بیان اینکه ۱۴ درصد از کل درخواست‌های شهروندان در حوزه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری است، افزود: آبیاری و شکستگی لوله،برطرف کردن خطر درختان خشکیده و درحال سقوط، هدر رفت آب، نظافت وشست وشوی سرویس‌های بهداشتی و نبود برنامه منظم برای آبیاری درختان از دیگر مطالبات مهم شهروندان در حوزه سازمان پارک‌ها و فضای سبز است.

کوزه گرها در ادامه با اشاره به مطالبات شهروندان در حوزه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی بیان کرد: مزاحمت و سدمعبر، جلوگیری از نگهداری دام در محدوده شهری، نظافت و احداث بازار روزها از مهمترین مطالبات شهروندان دراین حوزه بوده است.

در ادامه مدیران سازمان‌های مدیریت پسماند، پارک‌ها و فضای سبز و ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در مورد مسائل مطرح شده از سوی شهروندان  به سامانه 137 اعلام شده، توضیحاتی ارائه دادند.

گفتنی است؛اعضای کمیسیون با تقدیر از زحمات پرسنل ۱۳۷ شهرداری قزوین بر لزوم توجه به پیگیری سریع مشکلات شهروندان ،فعالسازی تفکیک زباله از مبدا، برطرف کردن سد معبر، فرهنگسازی و آموزش شهروندان در خصوص دفع زباله  و جمع آوری متکدیان و معتادین متجاهر از شهر و همکاری سازمان بهزیستی  در این زمینه تاکید کردند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط