سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۳

سرپرست شهرداری منطقه چهار قزوین خبر داد؛

صدور17 پروانه ساختمانی در شهرداری منطقه چهار در مهر ماه

سرپرست شهرداری منطقه چهار گقت: طی یک ماه اخیر تعداد 17 مجوز پروانه ساختمانی،514 مورد ثبت درخواست،تعداد 159 پاسخ استعلام و 5 فقره صدور پایان کار در این منطقه صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار؛ داریوش قاسمی سرپرست این منطقه با اشاره به عملکرد واحد شهرسازی در مهرماه اظهارکرد: به منظور رعایت دقیق اصول شهرسازی و انجام ضوابط ساخت و ساز ساختمان‌ های مقاوم و ایمن درسطح شهر،تعداد 17مورد پروانه ساختمانی در منطقه چهار انجام شده است.

سرپرست شهرداری منطقه چهار تصریح کرد: تعداد 159 مورد استعلام، اعم از پاسخ به ادارات،بانکها،اصناف،تمدید استعلام،"شهروند سپاری_استعلام الکترونیک"،"شهروند سپاری _نقل و انتقال" و سرقفلی صادر و نیز تعداد 15 پرونده تخلفات ساختمانی توسط کارشناسان شهرسازی در کمیسیون ماده صد رسیدگی شده است.

وی در ادامه در خصوص مراحل دستور تهیه نقشه بیان کرد: دستور نقشه طی یک بازدید از پلاک طبق سیکل اتوماسیون اداری برای ملک موردنظر صادر می‌شود. اطلاعاتی از قبیل ابعاد باقی‌مانده ملک پس از اصلاحی‌های موردنظر شهرداری،تعداد طبقات و سطح اشغال هر طبقه در دستور نقشه ذکر می‌شود.

معمولاً بر اساس پهنه‌ای که ملک در آن واقع‌شده، متراژ سند و عرض‌گذر، حجم ساختمان شامل تعداد طبقات و سطح اشغال آن‌ها تعیین می‌گردد که در این خصوص از ادارات مربوطه مانند اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و شرکت توزیع نیروی برق استعلام می شود.


قاسمی در پایان افزود:پس از صدور و دستور تهیه نقشه و اعلام ضوابط ساخت نقشه معماری توسط مالک در یکی از دفاتر مهندسی تحت نظارت سازمان نظام مهندسی استان قزوین طراحی و به شهرداری به منظور کنترل ارائه می گردد و پس از تایید نقشه های معماری توسط شهرداری و نقشه های  سازه توسط سازمان نظام مهندسی، پروانه ساختمانی جهت ساخت و ساز صادر می شود.

تصاویر مرتبط