یکشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۰

در دومین دور حضور اعضای شورای شهر در سامانه مدیریت شهری تاکید شد؛

کوتاه شدن زمان رسیدگی به درخواست های شهروندان

در هفته گذشته 5 نفر از اعضای شورای شهر قزوین با حضور در سامانه 137 به بیش از 90 تماس شهروندان پاسخ دادند؛ البته دو عضو شورای شهر بر اهمیت سامانه 137 در ارتقا مدیریت شهری تاکید کردند و ملاک ارزیابی مدیران را پاسخگویی سریع و درست به سامانه 137 دانستند.

به گزارش روابط عمومی سامانه مدیریت شهری شهرداری قزوین؛ در دو هفته گذشته حسین صلح جو منفرد، فرج الله فصیحی رامندی، مهری السادات تقوی، ولی چگینی و مهدی مهدیخانی با حضور در سامانه 137 پاسخگوی بیش از90 تماس شهروندان بودند و با آن‌‌ها در مورد درخواست‌هایشان گفت و گو کردند و از مدیران مربوطه پیگیر مسائل شدند.

 براین اساس، درخواست‌ها در مورد تخلفات در ساخت و ساز، سدمعبر وانت بارهای دوره گرد، مرمت فرسودگی آسفالت،رها کردن خاک و نخاله، نظافت معابر، جمع آوری سگ‌های ولگرد، آبیاری درختان و هدررفت آب و ... بوده است.

 البته ولی چگینی، مهدی مهدیخانی، حسین صلح جو و مهری السادات تقوی از اعضای شورای شهر قزوین، دومین بار بوده که در سامانه 137 حضور می‌یافتند.

اما فرج الله فصیحی رامندی، عضو شورای اسلامی شهر، پس از حضور در سامانه 137 در جلسه علنی شورا گفت: سامانه 137 شهرداری با بررسی و پیگیری مشکلات اعلام شده، فرصتی برای تقویت مشارکت شهروندان در اداره شهر است؛ بنابراین ضرورت دارد شهرداری قزوین، درخواست‌های شهروندان را با سرعت پیگیری کرده و انجام دهد.

 مهدی مهدیخانی، دبیر شورای اسلامی شهر هم در صحن شورا به آسیب شناسی درخواست‌های شهروندان در سامانه 137 پرداخته و اعلام کرد: در بیشتر اوقات درخواست‌هایی که در سامانه 137 فوری قلمداد می‌شود و زمان رسیدگی باید کمتر از یک ساعت باشد؛ اما در شهرداری ساعت‌ها بعد رسیدگی می‌شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود نحوه پاسخگویی مدیران مربوطه به موضوعات سامانه 137 یکی از شاخص‌های ارتقا و ارزیابی آنان باشد.

پیشتربا حضور اعضای شورای شهر قزوین در سامانه مدیریت شهری و گفت و گوی تلفنی با شهروندان191 درخواست پیگیری شده‌بود.

گفتنی است؛ هدف سامانه از دعوت اعضای شورای شهر در سامانه 137  گفت و گوی صریح و شفاف شهروندان  با اعضا و آشنایی بیشتر با مسائل روزمره شهری است که شهروندان با آن‌ها مواجه اند و خواهان تسریع در رسیدگی به مشکل را دارند. 

پایان پیام

تصاویر مرتبط