شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۰۵

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد

اجرای شمع های فونداسیون پروژه پوشش کانال آبیاری ضلع جنوب آرامستان بهشت رضوی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: تعداد ۱۰عدد شمع فونداسیون در پروژه پوشش کانال آبیاری ضلع جنوب آرامستان بهشت رضوی اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ سعید جهانگیری اظهار کرد: زمانی که خاک یک منطقه مناسب نبوده و نامطلوب باشد، نمی ‌تواند نیروهایی که از سمت سازه به آن منتقل می ‌شود را تحمل کند.


وی عنوان کرد: گاهی نیز احتمال دارد به دلیل شرایط مختلف نشست ساختمان به ‌قدری باشد که بهره‌ برداری از سازه با مشکلاتی مواجه شود بنابراین نیاز به تقویت سازه خواهیم داشت تا از ایجاد این اختلالات جلوگیری کنیم.


مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: به همین دلیل عناصری مقاوم از جنس فولاد به نام شمع ساخته شدند و با یک الگوی مشخص در سازه به کار می ‌روند.


جهانگیری گفت: این شمع‌ ها برای مناطقی که جنس خاک بسیار سبک و از موادی مانند ماسه است و خاک ‌برداری در آن مقرون‌ به ‌صرفه نیست نیز بسیار مناسب هستند.


وی بیان کرد: جنس خاک کف کانال آبیاری ضلع جنوب آرامستان بهشت رضوی نیز مطلوب نیست بنابراین اجرای این پروژه نیاز به شمع گذاری دارد.


مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: بدین منظور تعداد ۱۰عدد شمع در این پروژه اجرا شده است تا به سطح خاک با مقاومت کافی برسیم و اجرای پروژه را ادامه دهیم.


جهانگیری یادآور شد: با مقاوم سازی پروژه پس از پوشش کانال آبیاری می توان از تردد خودروهای سنگین از روی آن اطمینان کافی داشت.


پایان پیام/

تصاویر مرتبط