سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۰۱

در سیزدهمین نشست مشترک سالانه های انجمن های دوستی ایران و چین

ارتباط قزوین و نینگ شیاو می‌تواند باری دیگر ما را در حل موضوعات و چالش‌های جهان امروز با هم متحد، همدل و همزبان سازد

معاون مالی و اقتصادی شهردار قزوین با بیان این که قزوین به‌عنوان شهری استراتژیک در نقطه ثقل مسیر تاریخی و تجاری ابریشم، پیونده دهندۀ ارتباط تمدن شرق به تمدن غرب بوده است، گفت:  ما همچنان به رونق، شکوفایی و اقتصاد مسیر طایی ابریشم و به ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرهای در مسیر آن باور داریم. این ارتباط می‌تواند باری دیگر ما را در حل موضوعات و چالش‌های جهان امروز با هم متحد، همدل و همزبان سازد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین، مسعود نصرالهی‌ئی روز سه شنبه در سیزدهمین نشست وبیناری مشترک سالانه های انجمن دوستی ایران و چین و همتای چینی خود که به میزبانی طرف چینی و با حضور سفرای دو کشور، روسای انجمن ها و برخی سفرای سابق و کارشناسان حوزه روابط دو کشور برگزار شد، گفت:
در ماه های گذشته میان ما و خواهرشهرمان ارتباطات خوبی شکل گرفته است و قرارهایی برای ارتباط گیری بیشتر و جلسات مشترک گذاشته شده و اطلاعات به روز هر دوطرف ارسال شده تا بتوانیم در مسیر شکل گیری ارتباطی پویاتر و در زمینه های مختلفت اقتصادی و تجاری و فرهنگی میان دو شهر قدم برداریم.

وی افزود: متاسفانه مدتها بودکه روابط خواهرخواندگی قزوین و خواهرشهرهایش درحد امضای تفاهم نامه های دوستی باقی مانده بود و ما عملا کاری برای گسترش آن انجام نداده بودیم. اما با پاندومی کرونا جهان بار دیگر و بیش از پیش نیاز به روابط جهانی و در کنار هم بودن را لمس کرد.

نصرالهی ئی در بخشی دیگری ازسخنانش گفت:
خواهرشهر چینی ما  با ارسال هدیه‌ای که نشانه نوع دوستی و احترامات آنان بود در میانه همه گیری کرونا بار دیگر ثابت کرد که دیپلماسی شهری می تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار قزوین در پایان، ضمن تشکر از انجمن های دوستی ایران و چین گفت:
اطمینان دارم که  برگزاری این نشست به تقویت و توسعه مناسبات بین شهری میان شهرها و استانهای چین بویژه استان قزوین با منطقه خودمختار نینگ شیاو مساعدت می کند .

تصاویر مرتبط