دوشنبه ۱۳۹۰/۱۱/۱۷

حق لطفي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين:

احداث پل مطهري دو، 76 روز جلوتر از زمان بندي درحال اجرا است

معاون فني و عمراني شهرداري قزوين از پيشرفت پل مطهري دو، هفتاد و شش روز جلوتر از زمان بندي پيش بيني شده خبر داد.

 

معاون فني وعمراني شهرداري قزوين گفت: طرح تقاطع غيرهمسطح مطهري يك و دو كه از شهريورماه سال جاري عمليان احداث آنها آغاز شده، با اعتبار اوليه پنج و نيم ميليارد تومان در حال اجرا مي‌باشد.
مسعودحق لطفي هدف از اجراي طرح تقاطع غيرهمسطح مطهري يك و دو را تسهيل در عبور و مرور از سمت شرق به غرب و بالعكس دانست و افزود: اين طرح شامل سه قسمت احداث زيرگذر و تقاطع غيرهمسطح مطهري يك است كه با بلوار امام خميني (ره) نوروزيان تقاطع دارد و همچنين احداث بلوار مطهري در داخل محوطه خوابگاه دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) به طول 750 متر و احداث پل مطهري دو بر روي رودخانه بازار و در نهايت اتصال به فلكه اول كوثر است.
وي همچنين در خصوص اهداف طراحي تقاطع غيرهمسطح مطهري يك و دو اظهار كرد: دو بزرگراه شمالي و جنوبي در غرب و شرق شهر قزوين وجود دارد كه توسط چند كمربندي شرقي و غربي به هم متصل هستند كه شامل بلوار شهيد بهشتي است كه اكنون پل‌هاي تقاطع غيرهمسطح همبستگي و سرداران در اين منطقه اجرا مي‌شود.
حق لطفي ادامه داد: در بلوار معلم نيز، پل كوثر و باهنر در حال طراحي و اجرا مي‌باشند و بلوار مطهري از كمربندي شرق ملاصدرا شروع مي‌شود و تا بلوار انصار الحسين واقع در پايين شهرك مينودر متصل و در نهايت به بلوار امام علي(ع) ختم مي‌شود.
وي خاطر نشان كرد: در واقع براي اتصال دو كمربندي شرقي و غربي، ما احتياج به دو تقاطع غير همسطح و بازگشايي يک معبر در داخل دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) داشتيم كه در قالب طرح تقاطع غيرهمسطح مطهري يك و دو تعريف شد.
حق لطفي با اشاره به اينكه پل مطهري دو، هفتاد و شش روز جلوتر از زمانبندي پيش بيني شده به اتمام رسيده، بيان كرد: اكنون در حال احداث ديوارهاي هدايت آب پل و اتصال آن به فلكه اول كوثر هستيم.
وي اضافه كرد: 80 درصد ديوارها در داخل دانشگاه نيز ساخته شده و پس از اتمام ديوارسازي و متصل‌كردن جبهه شمالي و جنوبي دانشگاه، مشغول عمليات زيرسازي و جدول‌گذاري خيابان داخلي دانشگاه مي شويم.
معاون فني و عمراني شهرداري قزوين همچنين در خصوص تعويق طرح اين تقاطع به مدت يك ماه، علت آن را مشكلات موجود و همچنين هماهنگي‌هاي لازم با دانشگاه مذکور عنوان کرد و در ادامه با اشاره به اينكه در جبهه ‌شرقي مطهري يك طبق برنامه خاكبرداري به پايان رسيده، تصريح كرد: عمليات خاكبرداري جبهه غربي نيز در حال اجرا مي‌باشد و از هفته‌ آينده احداث لوله‌ها و شيب راه‌ در ضلع شرقي پل را آغاز مي‌كنيم.
 گفتني است؛ پيش بيني مي شود اين طرح در آبان ماه سال 91 به بهره برداري برسد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط