دوشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۳۱

با حضور اعضای شورای شهر در سامانه 137؛

191 درخواست شهروندان پیگیری شد

با حضور اعضای شورای شهر قزوین در سامانه مدیریت شهری و گفت و گوی تلفنی با شهروندان،191 درخواست پیگیری شد.

به گزارش روابط عمومی سامانه مدیریت شهری شهرداری قزوین؛ مهدی کوزه‌گرها، سرپرست سامانه 137 با اشاره به حضور اعضای شورای شهر در سامانه 137 و پاسخگویی به تماس‌های شهروندان گفت: حدود 191 تماس شهروندان که مشکلات خود را با اعضای شورا  در میان گذاشته‌اند، در سامانه ثبت و پیگیری شده؛ البته حضور هر یک از اعضا در سامانه بازه زمانی حدود 2 ساعت بوده‌است.

او در مورد نوع درخواست‌ها چنین توضیح داد: درخواست‌ها بیشتر در مورد مرمت آسفالت‌ فرسوده، ترمیم آسفالت‌ به دلیل حفاری،سدمعبر وانت‌بارهای دوره‌گرد،نظافت معابر، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد،نصب سرعتگیر،تخلف ساختمانی، سدمعبرمصالح ساختمانی،تعمیروسایل ورزشی و بازی در پارک‌ها،آبیاری درختان، هدررفت آب و لغزش معابر، شست و شوی جوی، رها کردن خاک و نخاله در معابر و افزایش تراکم در برخی از مناطق شهری به ویژه شهرک اندیشه بوده‌است.

کوزه‌گرها با بیان اینکه همه تماس‌های شهروندان پیگیری شده‌است، افزود: حدود 80 درصد آن‌ها که 152 درخواست بوده انجام شده‌است؛ درواقع مواردی چون نظافت معابر، شست و شوی مخزن، لایروبی جوی، تخلفات ساختمانی در مدت زمان کوتاه پیگیری شده؛ همچنین سدمعبر وانت بارها که یکی از بیشترین درخواست‌ها به سامانه 137 بوده، به تازگی با اقدام ضربتی تقریبا در بیشتر نقاط ساماندهی شده، اما برخی از درخواست‌ها مثل مرمت آسفالت در نوبت رسیدگی قرار گرفته یا نصب سرعت گیر،تعمیر وسایل ورزشی و... بلافاصله اتفاق نمی‌افتد و یا جمع آوری صد درصد سگ‌های ولگرد به دلایل متعدد از جمله شرایط محیطی و ناآگاهی در مورد نحوه رفتار با حیوانات چندان نمی‌تواند رضایت کامل را برآورده کند.

سرپرست سامانه 137 شهرداری قزوین همچنین به هدف سامانه در دعوت از اعضای شورا پرداخت و گفت: هرچند اعضای شورا دیدارهای هفتگی با شهروندان داشته و یا بازدیدهای میدانی از نقاط مختلف شهر دارند؛ اما مواجهه تلفنی اعضای شورا با شهروندی که انتظار دارد، در لحظه مشکلش حل شود، ویا گاهی خلاهای قانونی مساله‌اش را دو چندان کرده، می‌تواند اعضای شورا را  نسبت به مسائل شهری حساس تر کند و موشکافانه تر به شهر بنگرند.

کوزه‌گرها، همچنین در مورد روند پیگیری سامانه خاطرنشان کرد: مدتی است سامانه 137 تلاش کرده بوروکراسی اداری در پیگیری مشکلات شهروندان را کمتر کند؛ در واقع سامانه، برای تسریع در کار همزمان با رابطان و مدیران عالی مجموعه شهرداری برای حل درخواست‌های شهروندان ارتباط برقرار می‌کند، هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب برای رضایت شهروندان فاصله وجود دارد؛ اما درصدد کاهش آن هستیم.

 او، شنیدن و همدلی را نیاز امروز جامعه دانست و در این بین، به نقش سامانه 137 در برآوردن این نیاز پرداخت و بیان کرد: سامانه 137 هم به زعم خود تلاش می‌کند با همدلی و همراهی و دعوت شهروندان به آرامش، گامی در جهت حل مشکلات شهری بردارد.

 سرپرست سامانه 137 در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه درخواست‌ها برخی زمان بر بوده و به دلیل ساختاری سامانه 137 که نقش نظارتی داشته،امکان انجام فوریتی آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین شهروندان اطمینان داشته‌باشند صدایشان بی کم کاست به مجموعه شهرداری رسانده و پیگیری می‌شود.

پایان پیام

تصاویر مرتبط