سه‌شنبه ۱۳۹۰/۱۰/۲۷

آلن گيو، برترين نورپرداز دنيا از کشور فرانسه؛

نورپردازي فضاهاي شاخص شهر قزوين افزايش گردشگران را به دنبال دارد

نشست مشترک شهردار قزوين با آلن گيو برترين نورپرداز دنيا از کشور فرانسه با هدف نورپردازي فضاهاي شاخص شهر قزوين برگزار شد.

 

آلن گيو، برترين نورپرداز دنيا گفت: با توجه به آثار تاريخي شهر قزوين اجراي طرح‌هاي نورپردازي در فضاهاي شاخص، باعث افزايش گردشگران خواهد شد.
آلن گيو در اين نشست مشترک با بيان اينکه امروزه نورپردازي فضاها ارتباط مستقيمي با فرهنگ و تاريخ هر شهري دارد، بيان کرد: شهر قزوين قابليت بسيار خوبي دارد تا با نورپردازي فضاهاي شاخص به خصوص آثار تاريخي بتواند فرهنگ و تاريخ خود را به بازديدکنندگان و شهروندان بشناساند.
وي نورپردازي را يک عنصر مهم براي نشان دادن زيبايي يک آثار تاريخي و تمدن هر شهر دانست و افزود: با نورپردازي فضاهاي شاخص شهري مي‌توان به شهروندان احساس غرور و اطمينان از هويت شهرشان داد.
آلن گيو با بيان اينکه نورپردازي فضاهاي شاخص شهر قزوين علاوه بر زيبايي توجيه اقتصادي دارد، تصريح کرد: با نورپردازي، شهروندان و گردشگران مي‌توانند ارتباط بيشتري با آثار تاريخي برقرار کنند و در شهر قزوين که يکي از شهرهاي تاريخي مي‌باشد مي‌توان به خوبي آثار تاريخي اين شهر را در دنيا معرفي کرد.
در ادامه آلن گيو به تشريح اقدامات خود و طرح‌هاي که تاکنون در ساير کشورها و تهران انجام داده است پرداخت.
گفتني است؛ آلن گيو يکي از برترين نورپردازهاي کشور از فرانسه است که هم‌اکنون پروِژه نور پردازي چند خيابان در تهران را برعهده دارد و همچنين نورپردازي برج ايفل و برج‌هاي دوقلو مالزي از جمله کارهاي اوست. 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط