سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۳۱

مشاور شهردار قزوین در امور محیط زیست:

دهکده طبیعت راهی برای ارتقای آموزشی، گردشگری و فرهنگی استان است

مشاور شهردار قزوین در امور محیط زیست گفت: استفاده از ظرفیت های دهکده طبیعت راهی برای دستیابی به ارتقای سطح آموزشی، گردشگری و فرهنگی استان است.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ هرمز محمودی روز دوشنبه در برنامه تور رسانه‌ای بازدید از دهکده طبیعت اظهار کرد: دهکده طبیعت با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان، بستر مناسبی برای افزایش سطح آموزشی، فرهنگی و گردشگری برای استان است.

او با بیان اینکه ساخت این مجموعه از سال ۱۳۷۹ کلید خورد، افزود: قزوین نخستین استان در مسیر شمالی کشور است که فعالیت های زیست بوم خود را در قالب ساخت مجموعه دهکده شروع کرده و امروز بازدیدکنندگان فراوانی از قشرها و نقاط مختلف استان و کشور دارد.

محمودی تصریح کرد: بیشترین بازدیدهای دهکده طبیعت مربوط به دانش آموزان و دانشجویان است و به جرأت می توان گفت این مجموعه فضای مناسبی برای انواع آموزش ها از جمله زیست‌شناسی است.

مشاور شهردار قزوین با تأکید بر کثرت گونه های جانوری دهکده طبیعت بیان کرد: در این مجموعه تلاش شده است تا گونه‌های جانوری با نزدیک‌ترین فضا به زیستگاه اصلی خود، نگهداری شوند.

محمودی تصریح کرد: پروژه دهکده طبیعت هزینه‌های قابل توجهی برای شهرداری دارد؛ اما اگر شهرداری امروز قصد راه اندازی این مرکز را داشت باید رقم بسیار سنگینی برای تجهیز و بهره برداری آن  متحمل می‌شد که با توجه به شرایط امروزی آن، امکان پذیر نبود.

مشاور شهردار در امور محیط زیست با بیان اینکه دهکده طبیعت در حال اشباع شدن از نظر جمعیتی گونه‌های جانوری است، گفت: آینده روشنی برای این مجموعه متصور هستم.

محمودی افزود: تقریبا می توان گفت که ۸۰ درصد دانش آموزان استان از این مکان بازدید کرده اند که این بازدید در افزایش سطح  بار علمی مراجعه کنندگان موثر بوده است ‌

پایان پیام

تصاویر مرتبط