یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۸

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خبر داد؛

اتمام مرمت و بازسازی دیوارنگاره مزین به تصویر شهید بابایی در قزوین

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از تکمیل مرمت و بازسازی دیوارنگاره مزین به تصویر شهید بابایی در چهارراه ولیعصر(عج) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ علیرضا منجم با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و معرفی رشادت های آنان به قشرهای مختلف مردم و به ویژه جوانان از اهم وظایف همگان است که سازمان زیباسازی با تصویرگری شهدا و مرمت و بازسازی تصاویر به دنبال معرفی شهدا و حفظ این آثار هنری ارزشمند است.

منجم خاطرنشان کرد: بسیاری از نقاشی های دیواری به دلیل قرار گرفتن در معرض باد، باران و تابش نور خورشید دچار آسیب می شوند و نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

او تصریح کرد: از زمان نقاشی دیواری پیشین مزین به تصویر شهید بابایی بیش از 10 سال می گذشت که با توجه به آسیب های دیده شده نیاز به مرمت داشت.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قزوین ادامه داد: عملیات مرمت و بازسازی این دیوارنگاره از یک ماه گذشته توسط هنرمندان این سازمان آغاز شده بود که پس از مراحل پاکسازی، تثبیت لایه های رنگ و تمیزکاری نهایی، تصویر پیشین این شهید بهسازی و بازطراحی شد که انجام کار یک ماه به طول انجامید.

او یادآور شد: مساحت این دیوارنگاره ۳۵۰ مترمربع است که مراحل اجرایی آن به پایان رسيد و در معرض دید عموم قرار گرفت.

پایان پیام

تصاویر مرتبط