جمعه ۱۳۹۰/۱۰/۱۶

در شهرداري قزوين؛

جلسات هماهنگي اصلاح شبکه فرسوده آب شهري برگزار شد

در دو هفته اخير، 2 جلسه هماهنگي به منظور اجراي اصلاح شبکه فرسوده آب شهري در دفتر شهردار قزوين و با حضور مديران و کارشناسان شرکت آب وفاضلاب استان و جمعي از مديران شهرداري قزوين برگزار شد.

 

عليرضا هنرور، مدير هماهنگي امور اجرايي شهر گفت : با توجه به اينکه شبکه آبرساني شهر قزوين داراي چتدين دهه قدمت مي‌باشد و تمامي لوله‌هاي اين شبکه از جنس آزبست بوده که علاوه بر سرطان زا بودن آن به دليل فرسوده بودن، موجب هدر رفت آب تا 25 درصد شبکه آب شهري مي‌شود و همچنين آمار بسيار زياد حفاري‌هاي اضطراري در سال‌هاي اخير نشان مي‌دهد که بايستي اين مشکل به صورت اساسي مرتفع گردد.
مشاور عمراني شهردار با ا شاره به اين نکته که، شهر قزوين يکي از شهرهاي کم آب کشور مي‌باشد و هزينه‌هاي تامين آب شرب نيز بسيار سنگين است افزود : بيش از 120 کيلومتر شبکه آب فرسوده شهري در قزوين وجود دارد که تاکنون حدود 40 کيلومتر آن بازسازي شده و حدود 80 کيلومتراز شبکه موجود با بيش از 23 هزار انشعاب بايستي اصلاح شود.
مدير هماهنگي امور اجرايي شهر در ادامه گفت : اصلاح حدود 66 درصد شبکه آب شرب شهروندان در دستور کار شرکت آب وفاضلاب قرار دارد که برآورد اوليه اجراي آن بيش از 100 ميليارد ريال پيش بيني مي‌شود، اما با امکانات کنوني و اعتبارات دولتي و شرايط خاص بافت فرسوده وتاريخي شهر قزوين، امکان اصلاح آن بسيار مشکل است و بايستي با حمايت همه جانبه از شرکت آب و فاضلاب و مشارکت استانداري شوراي اسلامي شهر قزوين، شهرداري و شهروندان اين امر مهم محقق گردد.
هنرور با بيان اينکه که، مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان در حال جمع آوري مستندات ساير شهرهاي کشور که داراي بافت تاريخي و فرسوده هستند گفت : در صدد هستيم ببينم که ساير شهرهاي مشابه شهر قزوين چگونه عمل کرده‌اند و با استفاده از تجارب آنان اقدام مناسبي انجام دهيم هرچند اطلاعات اوليه در اين خصوص داريم که از جمله آن مي‌توان از شهر اصفهان نام برد. ضمن اينکه استناد به قوانين مصوب مانند تبصره 3 ماده واحده قانون ايجاد تسهيلات براي طرح‌هاي فاضلاب و بازسازي شبکه‌هاي آب شهري يکي از پيشنهادات مي‌باشد.
وي اظهار کرد: در جهت تحقق مديران متحد شهري در شهر قزوين، تمامي تلاش مديران شهرداري و شرکت آب و فاضلاب استان اين است که مطالعات جامع وکاملي صورت گيرد تا در سفر هيئت دولت در دور چهارم به شهر قزوين، موضوع را از طريق بودجه‌هاي ملي پيگيري نماييم.
هنرور گفت : اقدامات اجراي اصلاح شبکه فرسوده آب شهر قزوين بايستي طي يک دوره کوتاه مدت 3 ساله انجام شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط