شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۷

با برگزاری نخستین کارگاه آموزش‌های حرفه‌ای رانندگان اتوبوس شهری؛

۳۰۰ راننده اتوبوس درون شهری قزوین، ساماندهی آموزشی شدند

دوره ‌آموزشی رانندگان اتوبوس‌های شهری با شرکت 300 راننده، در محورهای اخلاق حرفه‌ای، اطفای حریق عمومی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین؛ دوره ‌آموزشی رانندگان اتوبوس‌های شهری در محورهای  اخلاق حرفه‌ای، اطفای حریق عمومی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با حضور علی فرمانی، رئیس کمیسیون خدمات شهری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین و مجید اسلامی سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین و با شرکت 300 راننده اتوبوس در سالن اجتماعات دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد.

فرمانی در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌ها به صورت فصلی، اظهار کرد: امروز برای نخستین بار 300 راننده در کنار هم آموزش دیدند.

او افزود: در بحث آموزش این مشکل وجود دارد که آموزش معمولا به عنوان هزینه دیده می‌شود؛ در صورتی که آموزش یک سرمایه‌گذاری است و وقتی آموزش را سرلوحه کار قرار می‌دهیم، کیفیت و راندمان کار ارتقا پیدا می‌کند و خسارت‌های ناشی از عدم آموزش به حداقل می‌رسد.

این مسئول با اشاره به تاثیر این دوره‌ها در کاهش هزینه‌های نظارت مدیریت شهری قزوین تصریح کرد: وقتی رانندگان را آموزش می‌دهیم، هزینه نظارت بر رفتار آنها هم پایین می‌آید.

عضو شورای شهر قزوین در بخش دیگری از این گفتگو از اجرای طرح آموزش شهروندان در اتوبوس‌های شهری خبر داد و گفت: نباید به اتوبوس به صرف یک مسافربر نگاه کنیم، بلکه می‌توانیم هر اتوبوس را به یک کارگاه آموزشی تبدیل کنیم.

فرمانی خاطرنشان کرد: برای نمونه وقتی یک نفر مسافر از سبزه‌میدان سوار اتوبوس می‌شود و جلوی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) پیاده می‌شود، در واقع 30 دقیقه از وقت خود را در اختیار مدیریت شهری قرار داده است؛ بنابر این می‌توانیم از چنین زمانی برای ارتقای فرهنگ شهروندان بهره بگیریم و با آموزش شهروندی در اتوبوس‌ها به فرهنگ‌سازی مطلوب برسیم.

او تاکید کرد: در این زمینه بنا داریم استفاده از ظرفیت‌های رسانه و هنرمندان استفاده کرده و یک آموزش شهروندی نتیجه‌محور در این بخش ارائه دهیم.

این مسئول بیان کرد: اعتقاد داریم که مدیریت شهری باید برنامه‌محور پیش برود؛ در غیر این صورت در ساماندهی مشکلات و معضلات شهری به جایی نخواهیم رسید و شهرداری هم دچار رخوت و روزمرگی می‌شود.

پایان پیام

تصاویر مرتبط