دوشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۲

شهردار قزوین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین:

توسعه فرهنگی، عمرانی و بافت تاریخی رویکرد مهم شهرداری قزوین است

شهردار قزوین توسعه خدمات فرهنگی و مذهبی، توسعه عمرانی و توسعه بافت تاریخی را سه رویکرد مهم شهرداری عنوان کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قزوین؛ مهدی صباغی که عصر یکشنبه به منظور تبریک روز شوراها در جلسه علنی شورای اسلامی شهر حضور یافت، با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان اظهار کرد: این سفر در اوایل سال جاری، یک فرصت خوب و اقتصادی برای استان است، چراکه اجرای مصوبات سفر و تخصیص بودجه ویژه در سال جاری می‌تواند استان را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای خود جلو بیاندازد.
او افزود: تأمین بودجه برای خرید یک نردبان ۶۸ متری به مبلغ ۲ میلیارد تومان برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و همچنین ۸۰ میلیارد تومان اعتبار، از دستاوردهای سفر رئیس جمهور برای شهرداری قزوین بوده که البته تخصیص آن نیاز به مصوبه نهایی ستاد سفر دارد.
این مسئول عنوان کرد: در این سفر ۹ موضوع پیشنهادی برای تصویب از سوی شهرداری قزوین تقدیم ستاد اجرایی خدمات سفر شده است که امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.
صباغی گفت: همچنین در بازدیدی که وزیر کشور به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور از ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی شهر داشت، دولتخانه صفوی و سرای سعدالسلطنه مورد توجه ویژه این مقام ارشد کشوری قرار گرفت.
او در ادامه به وضعیت بافت فرسوده شهر قزوین اشاره کرد و ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت فرسوده شهر مصوبات خوبی گرفته شد.
شهردار قزوین تصریح کرد: برای پروژه بازآفرینی شهری ۲ نقطه از شهر مشخص شده که به جد پیگیر تخصیص بودجه ملی برای آن هستیم.
صباغی با بیان اینکه شهرداری قزوین در حوزه بازآفرینی شهری به نسبت سایر شهرداری‌ها از منابع مالی بهتری برخوردار است، ادامه داد: شهرداری قزوین سه رویکرد، توسعه خدمات فرهنگی و مذهبی، توسعه بافت فرهنگی و تاریخی در مناطق پراستعداد شهر از جمله سرای سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی و همچنین توسعه عمرانی شهر از نظر تجهیزات رفاهی و تفریحی را دنبال می‌کند.
او بیان کرد: تمام فعالیت‌های مدیریت شهری در راستای این سه رویکرد تعریف شده است و آنچه در مصوبات سفر رئیس جمهور بودجه‌ای اخذ کند باید در راستای پیشبرد همین سه محور باشد.
صباغی در ادامه به اهمیت بازآفرینی بافت فرسوده محله هادی‌آباد نیز اشاره کرد و افزود: برای تسریع پروژه بازآفرینی در این محله نیز از سفر ریاست‌ جمهوری مصوبه گرفتیم و به زودی با مدیریت شهرداری و یک پیمانکار وارد فاز اجرا می‌شود.
شهردار قزوین همچنین در ادامه سخنان خود، از ایجاد طرح تحول در شهر قزوین خبر داد و گفت: دولتخانه صفوی به صورت سر زده مورد بازدید رئیس جمهور و وزیر کشور قرار گرفت که البته این بازدید توانست برای آن مجموعه اعتبار و آورده داشته باشد و با توجه به مصوبات پیشنهادی، احیای دولتخانه صفوی در رأس پروژه‌های این سفر قرار گرفته است.
صباغی در پایان افزود: برای احیای دولتخانه صفوی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.
در پایان این جلسه شهردار قزوین به مناسبت روز شوراها از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین تجلیل کرد.
انتهای پیام

تصاویر مرتبط