شنبه ۱۳۹۰/۰۸/۲۸

معاون مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران:

شهرداري قزوين در برگزاري همايش توالت, تابو شکني کرد

بالاترين مقامي که يک انسان به آن مي‌رسد معراج است که آن هم از طريق محراب مسير مي شود و طهارت نيز مقدمه قرار گرفتن در محراب است.

 

سيد محمد مجابي، معاون علم و فناوري مرکز مطالعات و برنامه ريزي تهران نيز در اين همايش ملي گفت: بالاترين مقامي که يک انسان به آن مي‌رسد معراج است که آن هم از طريق محراب مسير مي شود و طهارت نيز مقدمه قرار گرفتن در محراب است.
مجابي با اظهار اينکه در حال حاضر بر اساس آمار جهاني 5/2 ميليارد نفر از مردم جهان از دسترسي به توالت محرومند، افزود: فقدان سرويس بهداشتي استاندارد و در دسترس در شهرها ايران تهديدي جدي براي گردشگري است.
وي با اعلام اينکه براي توسعه توالت در دنيا سازمان جهاني تشکيل شده است که 51 کشور عضو مجمع آن مي‌باشند براي آن روز جهاني تعيين شده است, ادامه داد: بيل گيتس مدير شرکت مايکو سافت براي موضوع طراحي سرويس بهداشتي فراخوان 50 ميليون دلاري داده است.
معاون مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران با اشاره به اين که برگزاري اولين همايش ملي در شهر قزوين باعث حساسيت کليه ارگان‌ها و رسانه‌ها شد به طوري که راديو سلامت امروز برنامه ويژه اي از اين همايش پخش کرد و افزود: در شهر تهران با 10 ميليون نفر جمعيت، حدود 200 سرويس بهداشتي وجود دارد که نمي‌تواند جوابگوي مراجعين باشد.
مجابي با اعلام برگزاري فستيوال‌ها و جشنواره‌ها در شهرهاي پرجمعيت از محورهاي امسال اجلاس جهاني توالت در کشور چين است، ادامه داد : در برگزاري مراسم عاشورا شهرهاي ايران موقع نماز ظهر افراد براي طهارت و وضو نيازمند محلي مناسب هستند.
وي با اعلام اينکه بايد براي تعيين ضوابط، استاندارها، طراحي، سرويس‌هاي زنانه، مردانه، بچه گانه و معلولان اقدامات موثري در کشور صورت گيرد، افزود: يکي از وظايف دستگاه ها رعايت حرمت مراجعين است که بايد در زمينه سرويس بهداشتي به آنان خدمات بدهيم.
معاون مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران تاکيد بر اينکه با برگزاري اين همايش ملي توالت به دنبال رسيدن به جايگاه اصلي خود هستيم، بيان کرد: با تشکيل دبيرخانه دائمي، مطالبات و برنامه‌هاي اين همايش را از نهادهاي مختلف پيگيري مي‌کنيم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط