سه‌شنبه ۱۳۹۰/۰۷/۱۲

جايزه ويژه سازمان اسکان بشر ملل متحد تقديم شهردار قزوين شد

نماينده اسکان بشر ملل متحد در ايران لوح و جايزه ويژه UNHAPITAT را به دليل حرکت در مسير استفاده از انرژي هاي نو در مديريت شهري به شهردار قزوين اهداء کرد.

 

در نشست تخصصي کاربرد انرژي هاي نو در مديريت شهري براي مقابله با تغييرات آب و هوا جايزه ويژه سازمان اسکان بشر ملل متحد از سوي خوان کلوس قائم مقام دبيرکل و مديراجرايي سازمان اسکان بشر ملل متحد به مسعود نصرتي شهردار قزوين اهداء شد.
در متن اين لوح كه از سوي جان هوگان، مدير دپارتمان اسکان بشر- بخش ظرفيت سازي و آمورش اسکان سازمان ملل خطاب به نصرتي صادر شده، آمده است: مايلم به نيابت از اسکان سازمان ملل براي همکاري صميمانه شما جهت برگزاري کارگاه تخصصي مقابله با تغييرات اقليمي که در روز جهاني اسکان بشر11 مهر 1390 درخصوص استفاده از انرژي هاي نو در حوزه ي مديريت شهري در قزوين برگزار گرديد، تشکر و قدر داني کنم؛  اميدواريم اين رويداد قدم تازه اي بسوي توسعه برنامه هاي آينده باشد.
هم چنين خوان کلوس همچنين در بيانيه اي که توسط نماينده اين سازمان در ايران قرائت شد خطاب به شرکت کنندگان در اين سمينارتخصصي از بحران عميق در تغييرات اقليمي و آثار زيست محيطي مخرب ناشي از آن اظهار نگراني کرده و توجه به تغيير در شئون زندگي را خواستار شده است. در اين بيانيه آمده است: اگر بزودي تغييرات بنيادي در روش زيست، فرآيند هاي توسعه اقتصادي و روش هاي توسعه شهري صورت نگيرد تا چند دهه ديگر زيست در کره از بين خواهد رفت لذا تغيير در جهان و همه شئون زندگي بشر، امري راهبردي و ضروري است و مديران شهري وظيفه دارند تا با در اولويت قرار دادن مسئله تغييرات آب و هوايي سعي کنند با کاهش آلودگي ها و استفاده از انرژي هاي پايدار، آثار گازهاي گلخانه اي را کاهش دهند.
در بخش ديگري از بيانيه قائم مقام دبيرکل و مدير اجرايي سازمان اسکان بشر ملل متحد که توسط نماينده اين سازمان در ايران قرائت شد آمده است: معرفي موضوعات و مسائل مرتبط به تاثير تغييرات اقليمي و تشريح ابعاد آن در زندگي مردم و بيان آثار مخرب آن مانند سيل ها ما را در انجام اين تغييرات ياري خواهند کرد زيرا هر گاه مردم با اهميت تهديدات آشنا مي شوند خود بهترين يار و همکار ما هستند.
جان پل هوکان که اين بيانيه را قرائت مي کرد گفت: شهر قزوين در سال هاي اخير با فعاليت هاي متعدد ارزنده خود با همکاري سازمان اسکان بشر حرکتي را به سمت توسعه پايدار آغاز کرده است که جا دارد از تلاش و همکاري همه دست اندرکاران، مديران و مردم شهر تاريخي قزوين بويژه شهردار اين شهر با HABITAT قدرداني شود.
وي افزود: اميد است با اجراي دستور کار 21 محلي شهر قزوين گام مهمي در رسيدن به توسعه پايدار در اين شهر باستاني برداشته شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط