چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۲/۱۳

با حضور شهرداران استان قزوين؛

نشست هماهنگي شهرداري‌هاي قزوين در آستانه نوروز برگزار شد

نشست کميته هماهنگي شهرداري‌ها و دهياري‌هاي ستاد هماهنگي خدمات سفر استان قزوين در آستانه نوروز در سالن مفاخر شهرداري قزوين برگزار شد.

 

نشست کميته هماهنگي شهرداري‌ها و دهياري‌هاي ستاد هماهنگي خدمات سفر استان قزوين در آستانه نوروز در سالن مفاخر شهرداري قزوين برگزار شد.
در اين برنامه مسعود نصرتي شهردار قزوين و رئيس کميته هماهنگي شهرداري‌ها و دهياري‌هاي ستاد هماهنگي خدمات سفر استان قزوين، رضا طاهري شهردار بيدستان و رئيس مجمع شهرداران استان قزوين، حسين بهزادپور شهردار محمديه، جمشيد محمدي رئيس شوراي عالي استان قزوين و جمعي از شهرداران استان نيز حضور داشتند.
نصرتي رئيس کميته هماهنگي شهرداري‌ها و دهياري‌هاي ستاد هماهنگي خدمات سفر استان قزوين در اين برنامه طي سخناني بر لزوم اقدام شهرداري‌هاي استان بر اساس ابلاغيه وزارت کشور در خصوص فعاليت‌ها نوروزي تأکيد کرد.
اين مسئول از شهرداران خواست تا در صورت نياز به انعکاس موضوعات مرتبط با برنامه‌هاي نوروزي به استانداري يا اداره‌کل ميراث فرهنگي، مطالب را با اين کميته مطرح کنند.
نصرتي همچنين پيشنهاد کرد: از اين پس جلسات ماهانه مجمع شهرداران استان در تاريخ‌هاي مشخصي برگزار شود تا هر يک از شهرداران بتوانند با برنامه‌ريزي قبلي در آن حضور پيدا کند و امکان انعکاس مسائل شهرداري‌ها در ايام مختلف سال به استانداري فراهم شود.
طاهري رئيس مجمع شهرداران استان قزوين نيز در اين برنامه با اشاره به خدمات گسترده شهرداري‌ها در ايام نوروز خواستار قدرداني از آن‌ها پس از پايان برنامه‌هاي نوروزي به منظور انگيزه‌بخشي به شهرداري‌ها شد.
وي همچنين از برگزاري نشستي با موضوع هماهنگي خدمات نوروزي شهرداري‌هاي استان قزوين در هفته پاياني سال جاري خبر داد.
بهزادپور شهردار محمديه به عنوان ديگر سخنران اين نشست طي سخناني اظهار کرد: به منظور رسيدن به انسجام عملکرد شهرداري‌ها نياز است با توجه به عضويت شهردار قزوين در تعدادي از کميته‌هاي استاني و انتصاب وي به عنوان مشاور استاندار قزوين در امور شهرداري‌ها مسائل شهرداري‌ها با يکدستي بيشتري بررسي و از طريق شهردار قزوين به استانداري منتقل شود.
وي با بيان اينکه ممکن است هر يک از شهرداري‌ها به تنهايي قادر به اعلام مسائل خود نباشد، افزود: به طور قطع يکدستي تصميمات و نظرات شهرداري‌هاي استان مي‌تواند در تصميم‌گيري کلان استان نيز مؤثر باشد.
 
 رئيس شوراي عالي استان قزوين تأکيد کرد
ضرورت حضور شهرداري‌ها در تدوين سند آمايش سرزمين قزوين
رئيس شوراي عالي استان قزوين با بيان اينکه در تدوين سند آمايش سرزميني نبايد به صورت جداگانه و جزيره‌اي عمل شود، بر لزوم حضور شهرداري‌ها در تدوين اين سند تأکيد کرد.
جمشيد محمدي در نشست کميته هماهنگي شهرداري‌ها و دهياري‌هاي ستاد هماهنگي خدمات سفر استان قزوين که ظهر امروز در سالن مفاخر شهرداري قزوين برگزار شد، اظهار کرد: جاي خالي شهرداري‌ها و مجمع شهرداران استان در دو حوزه احساس مي‌شود که يکي از آن‌ها سهيم شدن در تخصيص منابع استاني است.
وي افزود: بودجه شهرداري‌هاي استان چند برابر بودجه متمرکز استاني است و بايد شهردار يا شهرداراني به عنوان نمايندگان شهرداران استان در جلسات تخصيص منابع و درآمدهاي استاني حضور داشته باشند.
رئيس شوراي عالي استان قزوين ادامه داد: شهرداري‌ها در بخش‌هاي مختلف از جمله ارزش افزوده سهم دارند و بايد از آن بهره‌مند شوند که لازم است در راستاي اجرايي شدن اين هدف پيگيري لازم انجام شود.
محمدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خلأ حضور شهرداري‌ها در سند آمايش سرزمين استان قزوين تصريح کرد: گرچه هر شهر براي خود برنامه‌هايي را تدوين مي‌کند؛ اما در موضوع آمايش سرزمين يا برنامه‌ريزي و چشم‌انداز کلان استاني نبايد به صورت جزيره‌اي عمل شود؛ بلکه مطلوب است شهرداري‌ها نيز در آن حضور داشته باشند.
در اين برنامه مسعود نصرتي شهردار قزوين و رئيس کميته هماهنگي شهرداري‌ها و دهياري‌هاي ستاد هماهنگي خدمات سفر استان قزوين، رضا طاهري شهردار بيدستان و رئيس مجمع شهرداران استان و جمعي از شهرداران اين استان نيز حضور داشتند.

 

تصاویر مرتبط