جمعه ۱۳۹۳/۱۱/۱۷

مادر شهيدان"بالا و فرهاد حسينعلي":

پسرم حاضر نبود از موتورسيکلت سپاه استفاده شخصي کند

جمعي از مديران شهري و استاني با خانواده شهيدان"بالا و فرهاد حسينعلي" ديدار و گفتگو کردند.

 

اختيارش بود وقتي که يک بار به خانه آمد فرزند برادر شهيدش از او خواست که او را سوار کند و بگرداند؛ پسرم فرهاد از موتورسيکلت سپاه براي سوار کردن فرزند برادر شهيدش استفاده نکرد و رفت يک موتورسيکلت گازي که داشتيم را رو براه کرد و بردارزاده اش را سوار کرد و از آن به بعد موتور سيکلت سپاه را هم با خودش نياورد.
وي ادامه داد: فرهاد در گزينش سپاه بود  وقتي مي خواست روزه بگيرد در زمان هايي که در سپاه بود غذا از منزل مي برد تا مبادا براي روز هم سهم غذاي برداران سپاهي اش را بخورد و مديون شود.
وي ادامه داد: پيکر فرهاد را که آورده بودند به خاطر نوشتن اشتباهي اسم به تهران و مشهد رفته بود و بعد از مدتي براي شناساي به قزوين آوردند.
صادقي نيارکي عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در اين ديدار گفت: اگر اکنون ملت ما در همه عرصه علمي و توسعه و امنيت در سايه رهبري پيشرف کرده اند مديون جانفشاني شهدا و صبر خانوادهايشان هستيم.
وي ادامه داد: اگر در تنگناي اقتصادي هستيم به خاطر تحريم هاي دشمنان انقلاب است و ما براي تداوم نوکري نيازمند دعا خانواده شهدا مي باشيم.
محمدرضا صديقي، عضو شوراي اسلامي شهر نيز گفت: شهيد فرهاد حسينعلي در جايگاهي قرار داشت که کسي وي را بازخواست نمي کرد ولي ايشان حتي حاضر نبود از وسايلي که دستش بود استفاده شخصي کند و اين يک درس است.
فرج اله فصيحي رامندي از رزمندگان دفاع مقدس و عضو شوراي اسلامي شهر نيز گفت: فرهاد و برخي ها براي شناسايي منطقه قبل از عمليات آمده بودند که گلوله توپ دشمن به داخل خودروي آنها اصابت کرد و شهيد شدند.
شايان ذکر است در اين ديدار صميمي فرج اله فصيحي رامندي، محمد رضا صديقي و علي صادقي نيارکي از اعضاي شوراي اسلامي شهر، حقايق پور مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان، عباس برزگر ابراهيمي جانشين فرماندهي سپاه استان، حسين عمويي مديرعامل سازمان ميادين شهرداري، غلامرضا ابراهيمي مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري، اسماعيل عرشيان مدير عامل سازمان ترافيک شهرداري، اصغر اله ياري مشاور امور ايثارگران شهرداري قزوين و ... حضور داشتند.
بالا حسينعلي نيز 17 شهريور 1336 در هادي آباد (قاقازان)به دنيا آمد و در عين خوش عراق و در 21 آبان 1361      شهيد شد و يک پسر از اين شهيد به جا مانده است. پيکر پاک اين شهيد در همان منطقه شهادت به جا مانده است.
فرهاد حسينعلي، يکم فروردين 1343 در شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش رمضانعلي، بنا و معمار بود و مادرش شهربانو نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته اجتماعي درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. چهاردهم آبان 1362 در پنجوين عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به دست و سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي زادگاهش قرار دارد.

 

تصاویر مرتبط