شنبه ۱۳۹۳/۱۱/۰۴

نصرتي، شهردار قزوين خبر داد؛

افزايش30درصدي بوستان‌هاي شهر قزوين در 6سال گذشته

شهردار قزوين از افزايش 30درصدي بوستان‌هاي شهر قزوين در 6سال گذشته خبر داد.

 

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: بوستان‌هاي شهر قزوين در 6سال گذشته 30درصد افزايش پيدا کرده است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي افزود: توسعه بوستان‌هاي شهر قزوين از سياست‌هاي اصلي مديريت شهري براي افزايش رفاه حال شهروندان و کيفيت زندگي بود که توانست با اين سياست تعداد بوستان ها را از سال 88 تا 93 به 30 درصد افزايش دهد.
وي بيان کرد: روند رو به رشد فضاي سبز قزوين با توجه به کمبودهاي پيشرو و همچنين رضايتمندي شهروندان همچنان در دستور کار مديريت شهري قزوين قرار دارد.
نصرتي گفت: توسعه بوستانها به طور متوازن به خصوص در جنوب شهر از ديگر سياست‌هاي شهرداري قزوين بود که توانسته در اين زمينه نيز موفق باشد.
وي افزود: در 6 سال اخير احداث بوستان‌هاي چوبيندر، دانش و اصفهان مصداق اين موضوع است که به فضاي سبز جنوب شهر توجه ويژه‌اي شده است.
اين مقام مسوول افزود: در جنوب شهر همچنين بوستان 5/5 هکتاري ملاخليلا در حال احداث است که تاثير مطلوبي در افزايش سرانه فضاي سبز اين محدوده خواهد داشت.
نصرتي گفت: در 6 سال اخير بوستان‌هاي فاز اول و دوم بانوان، دانشجو، خبرنگار، پامچال، انديشه، مشاهير، ملاصدرا، فاز اول و دوم جانباز، ورزش و حاشيههاي ناحيه کوثر و مينودر احداث شده است.
وي بيان کرد: در احداث بوستان‌ها توجه ويژه به احداث سرويس بهداشتي شده است و حتي در بوستان هاي که سرويس هاي بهداشتي از وضعيت نامناسبي برخوردار بودند مورد بازسازي و همچنين نصيب وسائل استاندارد بازي و وسايل ورزش همگاني در دستور کار بوستان‌هاي سطح شهر قرار گرفتند.
شهردار قزوين به بوستان هاي در حال احداث از جمله بانوان در شهرک مينودر، بوستان محلي پونک، بوستان مسافر در باراجين و سه بوستان ديگر در جنوب شهر اشاره کرد.
وي توسعه فضاي سبز در کمربندي و تقاطع‌هاي غيرهمسطح امام علي(ع)، شهيد رجايي، نصر، ولايت و پل وينا از ديگر اقدامات در راستاي توسعه فضاي سبز قزوين عنوان کرد.
نصرتي گفت: در 6 سال اخير نيز بوستان هاي قديمي شهر از جمله ملت، توحيد، شهيدبابايي، کاشاني و شهدا مورد بازسازي قرار گرفتند و همچنين توسعه بوستان ملي باراجين و کمربندي سبز ادامه دارد.
اين مقام مسوول افزود: در 6 سال اخير 15 بوستان احداث شده و چندين بوستان ديگر در حال احداث است.
وي گفت: توزيع عادلانه فضاي سبز در شهر قزوين در دستور کار قرار دارد به طوري‌که اين موضوع در مناطقي که سرانه فضاي سبز پاييني دارند در حال انجام است تا سرانه فضاي سبز اين مناطق نيز به حداقل سرانه تعيين شده برسد.
شهردار قزوين افزود: همزمان با توسعه بوستان‌ها در سطح شهر، نسبت به بهسازي بوستان‌هاي قديمي نيز اقدام مي‌شود و همچنين در تلاشيم که مناسب‌سازي بوستان‌هاي قديمي براي استفاده جانبازان و معلولان را هم محقق کنيم.
اين مقام مسوول در ادامه با بيان اينکه احداث و توسعه بوستان‌ها در چند سال اخير در شهر قزوين سرعت قابل توجهي داشته است، گفت: اين را مقايسه آماري توسعه بوستان‌ها طي اين سال‌ها نشان مي‌دهد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط