چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۱/۰۱

قره گزلو، داماد خانواده شهيد زارعي:

شهيد زارعي براي حق الناس اهميت زيادي قايل بود

جمعي از مديران شهري و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين به همراه معاون سپاه استان قزوين با خانواده شهيد" غلامرضا زارعي" ديدار و گفتگو کردند.

 

جمعي از مديران شهري و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين به همراه معاون سپاه استان قزوين با خانواده شهيد "غلامرضا زارعي" ديدار و گفتگو کردند.
مادر شهيد غلامرضا زارعي گفت: خوابي ديدم خانمي آمد و به من خبر شهادت يکي از فرزندانم را داد که از خواب پريدم و حاج آقا زارعي پدر شهيد ساعت و روز اين خواب را همان لحظه يادداشت کردند و بعد از شهادت غلامرضا متوجه شديم  همان وقت زمان شهادت ايشان بوده است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ قره گزلو داماد خانواده شهيد اقدام شهرداري و شوراي شهر را در ديدار با والدين شهدا اقدامي ارزشمند توصيف کرد و گفت: خانواده شهدا با اهداي فرزندانشان در راه بقاي اسلام با خدا معامله کردند و برنامه ملاقات مديران براي خانواده شهدا حقيقتا دلگرم کننده است.
وي که به نمايندگي از سوي خانواده شهيد سخن مي گفت، افزود: شهيد زارعي مظلوم بود هر وقت عکس مي گرفتند سرش پايين بود تا ريا نشود، و به نام "علي سر به زير" معروف بود و حتي سعي مي کرد از شهرهاي ديگر اعزام شود تا به خاطر رفاقت با کسي به جنگ نرود.
قره گزلو ادامه داد: اخلاص سر لوحه کارهاي شهيد غلام رضا زارعي بود.   
وي افزود: در عمليات کربلاي 4، براساس شواهد 22 جفت برادر حضور داشتند که غلامرضا شهيد شد و اخوي ايشان جانباز اعصاب و روان بالاي 50 درصد است و هربار شوک زدن به ايشان، انگار  حکم شهادت را دارد.
قره گزلو با اظهار اينکه شهيد غلامرضا طلبه و معمم بود و پدرشان هم روحاني بود لحظه آخر هم قصد داشت با لباس روحانيت شهيد شود که شد ولي 13 سال بعد استخوان هاي ايشان را آوردند، افزود: ايشان دو موضوع را در وصيت نامه اش توصيه کرده يکي نماز اول وقت و ديگري تشييع جنازه از منزل باشد که بعدها اثرات معنوي تشييع را از منزل ديدم که برخي خانم هاي همسايه به حرمت شهيد چادري شدند.
وي ادامه داد: ما خدمات کساني را که خالصانه به مردم خدمت مي کنند را ارج مي نهيم و خدمت به خلق خدا را باقيات و صالحات مي دانيم.
وي ادامه داد: تمام دنيا ما را تحريم کردند خدا کند خدا ما را تحريم نکند.
قره گزلو افزود: خيالي مشتاق شهادت بود و بعد از چندبار حضور در عمليات ها و شهيد نشد حس مي کرد حقي الناس بر گردنش هست و به الموت رفت و از همه فاميلي و دوستان و روستاي اطراف که در بچگي به آنجا رفته بود حلاليت گرفت و بعد شهيد شد.
فرج اله فصيحي رامندي عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز افزود: در بين شهرها، شهرهاي قم و اصفهان نسبت به شهرهاي ديگر بيشتر شهيد داشتند و در بين اقشار شهداي که فرزند روحاني مي باشند بيشتر است که نشان مي دهد روحانيت در شروع و حفظ و تدوام انقلاب جانفشاني کردند.
حسين صلح جو عضو ديگر شوراي اسلامي شهر و همرزم شهيد نيز با اظهار اين جمله که شهيدان را شهيدان مي شناسند، افزود: دوران خوش نوجواني را در آموزشي و جبهه همراه شهيد زارعي بودم و اين شهيد صفات اخلاقي بارزي داشت در جبهه به جوانان نماز شب ياد مي داد .
وي بيان کرد: يک بار يادم مي آيد در نماز نافله اش دعاي کميل مي خواند که نشان دهنده بزرگمردي و اخلاص اين شهيد بود.
وي افزود: گفتن از شهدا مسئوليت شنونده را زيادتر مي کنند هر قدر بتوانيم در ترويج فرهنگ شهادت و ايثار قوي تر کار کنيم مطلوب تر است.
صلح جو افزود: خانواده شهدا جوانانشان را فداي اسلام کردند بنابراين بايد براي حل مشکلات اين عزيزان تلاش کرد و حقيقاتا بنا به گفته مقام معظم رهبري زنده نگهداشتن نام و ياد شهدا کمتر از شهادت نيست.
شايان ذکر است؛ در اين ديدار طاهرخاني معاون سپاه استان، فصيحي رامندي و صلح جو از اعضاي شوراي اسلامي شهر، فرامرز ضادقي مدير منطقه 2 شهرداري،اصغر اللهياري مشاور امور ايثارگران شهرداري و فرهاد رشوند مسئول پايگاه اطلاع رساني شهرداري قزوين حضور داشتند.
غلامرضا زارعي در شهر عليا قزوين و در نهم ارديبهشت 1343 متولد شد و در چهارم دي 65 در جزيره ام الرصاص بصره شهيد شد وي طلبه بود و پدرش هم روحاني بود.

http://www.khatesorkh.ir/index.php?martyr_id=1702

 

تصاویر مرتبط