یکشنبه ۱۳۹۷/۰۶/۱۸

رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین خبر داد؛

پیشرفت 90درصدی اجرای طرح ساماندهی پیاده‌روی شمالی سبزه‌میدان

آرش رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی که با اجرای طرح ساماندهی پیاده‌روی ضلع شمالی این میدان آغاز شده، بخش ساماندهی پیاده‌روی شمالی سبزه‌میدان دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین؛ رشوندآوه ضمن بیان این مطلب گفت: اجرای طرح ساماندهی پیاده‌روی ضلع شمالی سبزه‌میدان از اواسط مرداد ماه سال جاری آغاز شده است و تیم اجرایی در کنار پیمانکار پروژه به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا این بخش از پروژه در زمان مناسب و با بهترین کیفیت به اجرا دربیاید.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش تردد قابل توجه خودروها و عابرین در سبزه‌میدان بین ساعات ۱۸ تا ۲۲ و امکان بروز ترافیک سنگین، عملیات اجرایی در این بازه زمانی متوقف می‌شود تا مشکلی برای تردد خودروها ایجاد نگردد. همچنین با توجه به محدودیت ترافیکی در سبزه‌میدان و تاریخی بودن این منطقه، تمام عملیات تخریب و تسطیح، بتن‌ریزی و حمل مصالح از ساعت ۲۲ شب تا ۶ صبح صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین ادامه داد: در روزهای اخیر که عملیات اجرایی ساماندهی پیاده‌روی ضلع شمالی در دست انجام می‌باشد، تعریض پیاده‌رو با هدف احترام به عابرین پیاده، تغییر کفسازی به صورت کامل، ایجاد مسیر نابینایان، ایجاد باغچه‌‌های طولی و باغچه‌سازی اطراف درختان و... انجام شده است. این امر سبب شده تردد عابرین در پیاده‌روی شمالی در مقایسه با گذشته، با کیفیت و سرعت بیشتری صورت گیرد.

رشوند آوه خاطرنشان کرد: یکی از مسائل این پروژه، بازیافت تجهیزات شهری و مصالح موجود در پیاده‌روی شمالی مانند نرده‌ها در سایر پروژه‌های شهر است و این موضوع سبب شده زمان بیشتری برای انجام عملیات اجرایی نیاز باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات‌رسان، قرار است برخی تیرهای برق و شالترها که به دلیل تعریض در داخل پیاده‌رو قرار گرفته جابجا شود. همچنین از آنجایی که حفظ و احیای فضای سبز، اولین اولویت پروژه ساماندهی محدوده سبزه‌میدان محسوب می‌شود، اگر چه به دلیل تعریض پیاده‌رو تعدادی از درختان در وسط پیاده‌رو قرار گرفته‌اند؛ در طراحیِ پروژه به دلیل احترام به این عناصر با ارزش شهری، هیچ‌گونه جابجایی یا قطع درخت صورت نگرفته است.

پایان پیام

تصاویر مرتبط