سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۶

مسجدجامعي، عضو شوراي اسلامي شهر تهران و وزير اسبق فرهنگ و ارشاد:

قزوين، خاستگاه عالمان بسياري بوده است

احمد مسجدجامعي، عضو شوراي اسلامي شهر تهران و وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شهر قزوين خاستگاه عالمان بسياري بوده و زمينه پرورش اين انسان‌هاي والامقام را فراهم کرده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مسجدجامعي در آيين افتتاح خانه موزه ابوترابي افزود: قزويني‌ها اهل خير و عالمدوست هستند و به همين دليل است که عالمان بسياري از اين شهر به ميهن اسلامي ايران تقديم شده است.

وي با اشاره به اينکه خصوصيات اخلاقي و کرامت‌هاي انساني والا در خاندان ابوترابي علاوه بر محيط پرورش به نحوه تربيت و سلوک اين خاندان نيز بستگي دارد، عنوان کرد: آيتاله سيد عباس ابوترابي در مکتب آيتاله بروجردي پرورش يافته‌اند و خانواده مادري اين خاندان نيز از پيشينه بسيار غني برخوردار است.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران و وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اين خاندان در قبل و بعد از انقلاب با وجود فشارهاي مختلف هرگز از قم خارج نشدند و همواره راه انقلاب و شهدا را پايدار و استوار ادامه دادند.

مسجدجامعي با اشاره به اينکه خانواده ابوترابي با وجود جايگاه خود در سطح ملي هيچگاه تقاضاي مادي نداشته‌اند، گفت: ياد نيکو و مقام والاي خاندان ابوترابي مي‌تواند پيشتوانه غني براي اين شهر و ديار باشد.

وي افزود: مرمت اين بنا مي‌تواند در گراميداشت و پاسداشت ياد و خاطره اين خانواده عالي مقام تأثير بسزايي داشته باشد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط