یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۸

با مشارکت سازمان‌های نوسازی و زیباسازی شهرداری قزوین انجام شد:

ساخت و نصب سردیس‌های مشاهیر قزوین در سبزه‌ میدان

قدسی‌ پور سرپرست نوسازی و بهسازی شهر قزوین از ساخت و نصب سردیس‌های مشاهیر قزوین در پیاده راه فرهنگی سبزه‌ میدان با همکار سازمان زیباسازی شهرداری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین، سیّد صادق قدسی‌پور با اعلام این خبر افزود:در سال ۱۳۹۷ گردهمایی تخصصی ساخت سردیس‌های شهدا و مشاهیر قزوین به همت سازمان زیباسازی برگزار شد که نمونه‌های اصلی و برنزی آثار برجسته این رویداد فرهنگی و هنری، در پارک مشاهیر قزوین نصب شده است.

 

وی افزود: با توجه به حضور گسترده گردشگران در شهر قزوین و قلب تاریخی این شهر، یعنی محدوده سبزه‌میدان به مناسبت روزهای نوروز، سردیس‌های ۷ نفر از مشاهیر شهر مینودری که مجسمه‌هایی از جنس فایبرگلاس و مطابق با نمونه‌های اصلی می‌باشد، در این فضا نصب شده است.

 

قدسی‌پور تشریح کرد: سردیس‌های مشاهیر شامل حمداله مستوفی ساخته رضا ازی محمدی، عبید زاکانی اثر محسن ناصریان، میرعماد ساخته هادی ضیاءالدینی، عماد الکتاب اثر ربیین حیدری، سیّد اشرف حسینی ملقب به نسیم شمال ساخته علی چراغی، عارف قزوینی اثر صالح موسویان و علامه علی اکبر دهخدا اثر ملک‌دادیار گروسیان می‌باشد.

 

لازم به ذکر است: ساخت و نصب سردیس‌های مشاهیر قزوین و پایه‌های آنها با همکاری سازمان‌ نوسازی و بهسازی شهر و سازمان زیباسازی شهرداری انجام شده است.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط