شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۳

در اولین نشست انتقال تجارب بازآفرینی کلانشهرها و نشست کمیته بافت فرسوده مطرح شد:

ارائه پیشنهادات شهر قزوین در زمینه نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری

قدسی پور سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین در نخستین نشست انتقال تجارب بازآفرینی کلانشهرهای کشور و هم‌اندیشی کمیته بافت فرسوده شهرداری‌های کلانشهرهای ایران که در مشهدبرگزار شد، شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین؛سیّد صادق قدسی‌پور با اعلام این خبر افزود:مشهد میزبان برگزاری اولین نشست انتقال تجارب بازآفرینی کلانشهرهای کشور و نشست کمیته بافت فرسوده کلانشهرهای ایران با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط با حوزه‌های نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری بود.

 

وی افزود: در این نشست که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد،موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده شهری مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است مطرح گردید تا نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری به شکل کیفی و اقتصادی و با مشارکت مستقیم ساکنین این بافت‌ها پیگیری شود.

 

قدسی‌پور بیان کرد: در حاشیه این نشست تخصصی، اصلی‌ترین چالش نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در شهر قزوین در مذاکره با رئیس شرکت بازآفرینی شهری مطرح شد،بخش بزرگی از بافت‌های فرسوده و تاریخی، منطبق بر یکدیگر بوده و به دلیل تفاوت رویکرد در مواجهه با این دو بافت، مدیریت شهری قزوین در خصوص بازآفرینی با مشکلاتی مواجه است.

 

وی در ادامه گفت: بعد از هم‌اندیشی با معاون وزیر راه و شهرسازی، مقرر شد تا قبل از صدور دستورالعمل جدید نوسازی بافت‌های تاریخی،پروژه‌های نوسازی در بافت فرسوده قزوین در محدوده‌ای از این بافت که خارج از محدوده تاریخی شهر قرار دارد، پیگیری شود.

 

همچنین بنا است،شهرداری قزوین موانع و پیشنهادات خود در زمینه نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری را جهت تبیین دستورالعمل جدیدی که مختص نوسازی بافت تاریخی است به شرکت بازآفرینی شهری کشور ارائه نماید.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط