دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۵

قدسی پور:

شهرداری قزوین برای افزایش ایمنی شهر در برابر بلایای طبیعی نظیر زلزله طرح های خوبی انجام داده است

قدسی پور، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت:شهرداری قزوین برای افزایش ایمنی شهر در برابر بلایای طبیعی نظیر زلزله طرح های خوبی انجام داده است.

به گزارش سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین، سید صادق قدسی‌پور در همایش آموزه‌های زلزله بم که همزمان با پنجم دی‌ماه سالروز زلزله بم؛ روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی که در محل سالن مفاخر شهرداری قزوین با حضور مدیران دولتی و شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری قزوین طبق مصوبه قانون سال ۱۳۸۹، در راستای بازآفرینی شهری، اقداماتی انجام داده که ازجمله آن‌ها می‌توان به طرح احیاء و بهسازی محدوده هادی‌آباد قزوین، به مساحت ۳/۷ هکتار اشاره کرد.

وی اضافه کرد:تاکنون ۲۳۶ واحد طرح احیاء و بهسازی محدوده هادی‌آباد قزوین تملک شده و تنها ۳۹ واحد آن باقی‌مانده است.

قدسی‌پور ادامه داد: طرح مشارکتی خیابان شهید نواب صفوی که با هدف ساماندهی بافت فرسوده و بهبود فضای مسکونی شهری در مساحت ۴ هزار و ۵۲۵ مترمربع کلید خورده، از دیگر طرح‌های این سازمان است که با هدف بهبود رفت‌وآمد خودروها در شهر انجام‌ شده است.

وی تصریح کرد: طرح بهسازی و ایمن‌سازی بازار قزوین، اصلاح معابر قدیمی بافت فرسوده، احیا و مرمت بناهای تاریخی ارزشمند، تدوین طرح مشارکتی احیاء فضاهای مستعد اطراف خیابان امام‌خمینی (ره)، استفاده بهینه از فضاهای متروک شهر، احیا و زنده سازی بناهای تاریخی از دیگر اقدامات انجام‌شده در سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین برای افزایش ایمنی شهر در برابر بلایای طبیعی همچون زلزله است.

قدسی پور در ادامه گفت: شهر قزوین دارای 614 هکتار مساحت است که از این میزان بالغ ‌بر 522 هکتار آن بافت تاریخی و در دل بافت تاریخی، 504 هکتار بافت فرسوده است. متأسفانه مواجهه این 2 بافت با یکدیگر شرایط آسیب‌زایی را برای شهر تاریخی مینودر به وجود آورده است.

وی اظهار کرد:شهر قزوین به دلیل دارا بودن بافت فرسوده شهری و همچنین بافت تاریخی، در معرض برخی آسیب‌های احتمالی و غیرمترقبه است از همین رو سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین، به‌عنوان یکی از سازمان‌های متولی در تلاش بوده تا تمامی اقدامات انجام‌شده در این سازمان با رویکرد ایمنی در بافت‌های فرسوده باشد.

وی بابیان اینکه قزوین جز مناطق زلزله‌خیز کشور است، عنوان کرد: شهر قزوین با دارا بودن کمتر از یک درصد از مساحت کشور، بیشترین آثار تاریخی را در خود جای‌داده و ازلحاظ قطب صنعتی در جایگاه ششم کشوری قرار دارد. همچنین این شهر دارای باغستانی سنتی به قدمت یک هزار و ۴۰۰ سال است که نیاز است اهمیت این شهر را دو چندان کرده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین خاطرنشان کرد: شهر قزوین دارای 614 هکتار مساحت است که از این میزان بالغ‌بر 522 هکتار آن بافت تاریخی و در دل بافت تاریخی، 504 هکتار بافت فرسوده است. متأسفانه مواجهه این دو بافت با یکدیگر شرایط آسیب‌زایی را برای شهر تاریخی مینودر به وجود آورده است.

انتهای پیام.

 

 

 

 

تصاویر مرتبط